۰۳ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۱۵۳۹۳۹
حجت الاسلام اشکوری:

رییس جمهور آینده باید بازوی اجرایی ولایت باشد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه مسؤولیت رییس جمهور آینده را با توجه به شرایط کنونی سنگین دانست و گفت: رییس جمهور باید بازوی اجرایی ولایت باشد.
حجت الاسلام اشکوري حجت الاسلام اشکوري

حجت الاسلام سید عبدالمجید اشکوری، استاد حوزه و دانشگاه، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که رییس جمهور آینده باید دارای شرایط ویژه ای باشد، گفت: ریاست جمهوری باید بازوی اجرایی ولایت و قوه مجریه عامل اقامه عدل و قانون باشد.


وی به وظایف و کارهای مهم قوه مجریه اشاره کرد و افزود: ریاست جمهوری مهم ترین نقش در فرهنگ سازی و سازماندهی امور اجتماعی گوناگون دارد و باید بتواند عدالت را اجرا کند.


حجت الاسلام اشکوری تأکید کرد: بنابراین با توجه به این که مسؤولیت رییس جمهور بسیار سنگین است باید فردی را انتخاب کنیم که صلاحیت و توانمندی لازم را در اجرای امور مهم کشور داشته باشد.


وی در تبیین صلاحیت های رییس جمهور گفت: توکل به خدا داشتن، ولایت محوری، خودساختگی، توجه به اقامه دین، اهتمام به بیت المال، عدالت خواهی، ساده زیستی، انتقاد پذیری، مدارا کردن، گرایش به نظم و اهل مراقبت و نظارت بودن ازجمله ملاک هایی است که صلاحیت فرد منتخب را مشخص می کند.


استاد حوزه و دانشگاه در توضیح توانایی لازم فرد برای قبول مسند ریاست جمهوری، اظهار کرد: کاندیدای اصلح باید قدرت تحلیل، درک موقعیت، قدرت تصمیم گیری سریع، پایبندی به عهد و پیمان، دوری از شتاب زدگی، موضع گیری به هنگام و قدرت استدلال داشته باشد.


حجت الاسلام اشکوری با اشاره مقطع حساس کنونی کشور، گفت: رییس جمهور منتخب باید رفتارهای پیچیده دشمن را بشناسد و عکس العمل متناسب با این پیچیدگی ها از خود نشان دهد./928/ت303/ج

 

ارسال نظرات