۰۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۱۵۴۵۹۸

آیین‌نامه سامان‌دهی، پشتیبانی و دانش‌افزایی محققان المصطفی بررسی شد

خبرگزاری رسا ـ آیین‌نامه سامان‌دهی، پشتیبانی و دانش‌افزایی محققان المصطفی در جلسه‌ای با حضور مدیرکل امور پژوهشگران و مراکز پژوهشی و شماری از مدیران پژوهشی سازمان مرکزی المصطفی و مراکز وابسته، بررسی و تشریح شد.
جلسه آيين‌نامه ساماندهي محققان
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر و اطلاع‌رسانی‌ جامعة‌المصطفی،  در جلسه‌ای با حضور حجت‌الاسلام امیرانصاری، مدیرکل امور پژوهشگران و مراکز پژوهشی و شماری از مدیران پژوهشی سازمان مرکزی المصطفی و مراکز وابسته، آیین‌نامه سامان‌دهی، پشتیبانی و دانش‌افزایی محققان بررسی و تشریح شد.
در این جلسه، که در سازمان مرکزی المصطفی برگزار شد، حجت‌الاسلام امیرانصاری، با ابراز امیدواری از حرکت کاروان المصطفی در مسر رضایت خدا و پیامبر گرامی اسلام(ص)، بیان کرد: در حدیث آمده است که اخلاق نیکوی پیامبر(ص)، قدرت شمشیر حضرت علی(ع) و سرمایه و ثروت حضرت خدیجه(س) اسلام را پیش برد.
مدیرکل امور پژوهشگران و مراکز پژوهشی در ادامه، توجه به سیره پیامبر اکرم(ص) را در انجام وظایف، مهم برشمرد و گفت: اگر اخلاق نیکوی رسول‌الله(ص) نبود، بی‌شک، تبلیغ ایشان این قدر تأثیر نمی‌گذاشت.
وی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به طراحی سامانه امور محققان، اظهار داشت: در راه‌اندازی سامانه امور محققان با افراد و صاحب‌نظران بسیاری مشاوره شد، راه‌اندازی این سامانه، کاری بزرگ در سامان‌دهی امور مربوط به پژوهشگران المصطفی به شمار می‌رود.
حجت‌‌الاسلام امیرانصاری افزود: چه بسا با تدوین سامانه امور محققان، سال‌ها پس از ما نیز کسانی وارد این عرصه شوند و از این کار بهره ببرند.
مدیرکل امور پژوهشگران و مراکز پژوهشی ادامه داد: با طراحی و تدوین آیین‌نامه جدید پژوهشگران، رتبه‌بندی پژوهشگران المصطفی دچار تغییراتی شد و کوشیده‌ایم برای ارتقای عیار پژوهشی جامعه‌المصطفی، در رتبه‌بندی پژوهشگران دقت نظر بیشتری اعمال شود.
وی خاطرنشان ساخت: چون آیین‌نامه سامان‌دهی، پشتیبانی و دانش‌افزایی محققان تأثیر مستقیمی از جنبه‌های مادی و معنوی در افراد دارد، دست‌اندرکاران در طراحی آن و رتبه‌بندی پژوهشگران بسیار دقت کرده‌اند.
در این جلسه همچنین حجت‌الاسلام کایدیان، کارشناس مسؤول امور پژوهشگران و انجمن‌های علمی، اظهار داشت: سامان‌دهی و شناسایی پژوهشگران و آثار آنان، از زمان مرکز جهانی مدنظر مسؤولان بود و سابقه‌ای دیرینه دارد، می‌توان گفت که همزمان با ایجاد معاونت پژوهش فعال شد.
وی، با بیان این که شالوده پژوهش، در امور محققان شکل می‌گیرد و نتیجه هر کاری که در معاونت پژوهش انجام‌می‌شود، در محققان نمود می‌یابد، تصریح کرد: با توجه به جایگاه مهم و حساس پژوهشگران، یکی از کارهایی انجام‌شده، تدوین آیین‌نامه سامان‌دهی، پشتیبانی و دانش‌افزایی محققان بوده است، در مرکز جهانی، آیین‌نامه‌ای در این باره تدوین و اجرا شد که در سال‌های بعد، بررسی و بازبینی شد.
کارشناس مسؤول امور پژوهشگران و انجمن‌های علمی، با بیان این که برای بهر‌ه‌مندی از نظرات همکاران برای تقویت آیین‌نامه مزبور و رفع ابهام از آن، 25 جلسه در یک سال برگزار شد، خاطرنشان ساخت: آیین‌نامه مزبور در سال 1390ش نهایی و ابلاغ شد. پس از این جلسات نیز جلسات متعددی در سازمان مرکزی برگزار شد، کار دیگری که به انجام رسید، راه‌اندازی سامانه امور محققان بود.
گفتنی است، حجت‌الاسلام کایدیان، در ادامه جلسه، بخش‌ها و مواد مختلف آیین‌نامه سامان‌دهی، پشتیبانی و دانش‌افزایی محققان را تبیین کرد و حاضران پرسش‌های خود را در این باره مطرح ساختند./907/د102/ی
ارسال نظرات