۳۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۱۵۷۰۵۸
حجت‌الاسلام والمسلمین ری شهری؛

انتظار حضرت عبدالعظیم از روحانیان تلاش برای تقویت نظام ولایی است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) گفت: تلاش برای تقویت نظام ولایی از انتظارات حضرت عبدالعظیم از روحانیان است.
حجت‌الاسلام والمسلمين محمد محمدي ري‌شهري، رييس مؤسسه علمي فرهنگي دارالحديث
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دارالحدیث، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری شهری، نماینده ولی فقیه و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی در دیدار با روحانیان، ائمه جمعه و جماعات شهرستان ری گفت: به نظر می رسد، روح مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) از طلاب، روحانیان و ائمه جماعات شهرستان ری این انتظار را داشته باشند که در این مقطع کنونی از تاریخ که به برکت انقلاب اسلامی، روحانیت شیعه در اوج اقتدار تاریخی خود بسر می‌برد، برای تقویت نظام اسلامی و نظام ولایی تلاش مضاعف داشته باشند.
نماینده ولی فقیه و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) افزود: انتظار حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع)از همه ما این است که امامت عملی داشته باشیم و به صرف امامت لفظی اکتفا نکنیم.
وی تصریح کرد: باید به نحوی رفتارکنیم که وقتی روح مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) متوجه ما می شوند، برای ما دعا کنند.
رییس موسسه علمی، فرهنگی دارالحدیث گفت: روحانیان و ائمه جمعه و جماعات شهرستان ری می‌بایست در انتقال پیام ها و معارف اهل بیت(ع) تلاش مضاعف داشته باشند و بیش از سایرین به این امر اهتمام ورزند.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری شهری، شناساندن ابعاد مختلف شخصیت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)، به مردم به ویژه تمرکز بر بعد علمی، حدیثی و فقهی ایشان را از مهمترین وظایف روحانیان و ائمه جمعه و جماعات شهرستان ری برشمردند.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم در این دیدار تأکید کرد: به طور قطع ائمه جمعه و جماعات و روحانیان و طلاب محترم شهرستان ری نیز ممکن است انتظاراتی از آستان مقدس داشته باشند که در حد توان به انجام آن ها خواهیم پرداخت و اقدامات لازم پس از جمع‌بندی در شورای عالی فرهنگی آستان مقدس انجام خواهد شد.
وی همچنین به ائمه جمعه و جماعات و روحانیان شهرستان ری توصیه کرد: یکی از مهم‌ترین نکاتی که روحانیان محترم می بایست نسبت به آن توجه داشته باشند، انتظارات مردم نسبت به آنان است که می بایست بشدت در این باره، حساسیت داشته باشند.
تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) با اشاره به روایتی از معصومان گفت: آنچه می‌تواند پاسخ‌گوی همه این انتظارات باشد، سازمان دهی و انسجام تشکیلاتی روحانیت در شهرستان ری است، از این رو تجدید سازمان‌دهی و تشکیلات و ارتباط بیشتر روحانیت باهم برخی نیازهای مهم کنونی در منطقه است و می‌بایست از همه ظرفیت‌ها برای این ساماندهی استفاده شود.
وی گفت: به اعتقاد من موضع روحانیت در مسایل سیاسی نباید قرار گرفتن ذیل یک حزب و جناح سیاسی در رد و تائید افراد باشد، بلکه موضع روحانیت می‌بایست مطابق با مواضع امام(ره) و رهبرمعظم انقلاب در مسایل سیاسی موضعی پدرانه باشد.
وی افزود: روحانیت می‌بایست در مسایل فرهنگی و اجتماعی و برای حل مشکلات مردم باهم متحد باشند و اهتمام خود را بر تقویت نظام اسلامی و نظام ولایی قرار دهند.
در پایان این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری شهری، نماینده ولی فقیه و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) در گفت‌وگویی صمیمانه به پرسش‌های حاضران پاسخ گفت./907/د102/پ
ارسال نظرات