۰۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۲
کد خبر: ۱۵۷۴۲۱

معرفی موضوع‌های اخلاقی و تربیتی برای پایان‌نامه‌های حوزوی

خبرگزاری رسا ـ معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه برای رشد و بالندگی پایان‌نامه‌های حوزوی، موضوع‌های اخلاقی و تربیتی و استادان متخصص به حوزویان معرفی می‌کند.
پايان‌نامه

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از معاونت تهذیب حوزه‌های علمیه کشور، حجت‌الاسلام کاظم علی محمدی با اشاره به همکاری مدیریت مطالعات تربیتی و فرهنگی معاونت تهذیب با کمیته اخلاق و تربیت مدارج علمی حوزه در زمینه معرفی موضوعات اخلاقی، تربیتی و اساتید متخصص در این زمینه، گفت: آماده ارائه مشاوره در زمینه انتخاب موضوع و معرفی اساتید مناسب برای پایان نامه‌های حوزوی در زمینه‌های اخلاقی، تربیتی و روان شناختی با گرایش‌های اسلامی برای طلاب هستیم.

وی با اشاره به این که در گذشته تنها طلابی می‌توانستند در کمیته‌های تخصصی مدارج علمی موضوع انتخاب کنند که رشته تخصصی آن را گذرانده باشند، ولی اکنون همه طلاب می‌توانند در همه کمیته‌ها حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: البته این امر ممکن است آسیب‌هایی داشته باشد؛ از جمله این‌که موضوعات فنی و تخصصی مثل مباحث روان شناختی و تربیتی، دست افرادی بیفتد که هیچ پیشینه علمی و مطالعاتی در این زمینه ندارند.

این استاد حوزه ابراز داشت: سعی داریم با ارائه مشاوره به دوستان طلبه و کمک در انتخاب موضوعات مناسب و نیز شناسایی و معرفی اساتید کارشناس و البته فارغ البال‌تر، این نقیصه را تا حدودی جبران کنیم و زمینه رشد و بالندگی پایان نامه‌های حوزوی را بیشتر از گذشته فراهم کنیم.

وی در پایان اظهار داشت: در قسمت بانک اطلاعات سایت مدیریت مطالعات موضوعات پیشنهادی و نیز موضوعات انتخاب شده در زمینه اخلاق و تربیت قابل مشاهده و استفاده است./993/د103/ی

ارسال نظرات