۱۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۵۸۵۵۸

تنها 12 مدرسه علمیه ویژه خواهران در آذربایجان‌شرقی وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مسعودنیا با تأکید بر مشارکت خیرین در راه‌اندازی مدارس علمیه جدید در سراسر آذربایجان شرقی گفت: تنها 12 مدرسه علمیه در استان فعالیت دارد.
حجت الاسلام مختار مسعودنيا، مدير استاني حوزه علميه خواهران آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان‌ شرقی، امروز در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز با اشاره به آغاز نام‌نویسی از علاقه‌مندان به تحصیل در مدارس علمیه خواهران استان اظهار داشت: با آغاز نام نویسی حوزه های علمیه خواهران در سراسر کشور تمامی مدارس علمیه استان نیز اقدام به پذیرش طلبه خواهند کرد.

 

وی با بیان این‌که هم اکنون 12 مدرسه علمیه استان آماده نام‌نویسی از خواهران علاقه‌مند به تحصیل در حوزه های علمیه هستند، تصریح کرد: افزون بر مدارس علمیه سطح دو، در دو رشته تفسیر علوم قرآنی و فقه اصول در حوزه علمیه الزهرا(س) سطح سه ارائه می شود که نخستین فارغ التحصیلان این مرکز امسال در مقطع کارشناسی ارشد با ارائه پایان نامه دانش آموخته خواند بود.

 

حجت الاسلام مسعودنیا با اشاره به این‌که حدود 400 طلبه در مدارس علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی پذیرش خواهند شد، افزود:  مهلت نام‌نویسی تا 28 اسفند اعلام شده است، که عموم علاقه‌مندان می توانند جهت دریافت دفترچه راهنما و کارت ویژه نام‌نویسی به مدارس علمیه خواهران سراسر کشور و یا از طریق سایت پذیرش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران به نشانی www.whc.ir به صورت اینترنتی ثبت نام کنند.

 

مدیراستانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی ادامه داد: سال های گذشته برای سنجش علمی داوطلبان، آزمون کتبی برگزار می‌شد، اما از سال تحصیلی بعد آزمون ورودی حذف شده و سوابق علمی دوره متوسطه داوطلب(معدل کل) به عنوان معیار سنجش سطح علمی جایگزین شد.

 

وی دارا بودن مدرک دیپلم یا بالاتر یا اشتغال به تحصیل در مقطع سوم دبیرستان، حداکثر سن 30 سال و قبولی در مصاحبه حضوری را از شرایط پذیرش طلبه سطح دو در دوره تمام وقت برشمرد و گفت: این مقطع حداقل در 10 نیمسال و حداکثر در 14 نیمسال تحصیلی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام مسعودنیا در بخش دیگری از سخنان خود از توسعه مدارس علمیه خواهران سراسر استان خبر داد و گفت: در صورت حمایت خیران و هیأت امنای مدارس ضمن ارتقای ظرفیت پذیرش طلبه در مدارس موجود، می توان در شهرهایی که فاقد مدرسه علمیه است، اقدام به راه‌اندازی حوزه علمیه خواهران کرد.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که استان هایی همچون اصفهان 43 حوزه علمیه خواهران دارد، گفت: 12حوزه علمیه خواهران این استان در شأن مردم دیندار، ولایتمدار و مؤمن منطقه نبوده و قابل قبول نیست، برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب باید با تمام توان برای تربیت نیروهای دینی در حوزه های علمیه تلاش شود، چرا که این قشر پاسخگوی شبهات و انتظارات مردم دین‌دار هستند./935/پ202/س

 

ارسال نظرات