۲۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۵۹۸۶۲
رییس مجمع اتحاد اسلامی پاکستان:

گروه‎های افراطی به جای کشتار مردم به مقابله با آمریکا بپردازند

خبرگزاری رسا - رییس مجمع اتحاد اسلامی پاکستان از افزایش کشتار مسلمانان در این کشور به شدت ابراز نگرانی کرد و دولت را به بازداشت و محاکمه فوری عاملان این جنایت‎ها فراخواند.
پاکستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مولانا تنویر الحق تھانوی رییس مجمع اتحاد اسلامی، مولانا اسد دیوبندی و مفتی محمد شمیم خان روحانیان برجسته کراچی و عباس کمیلی رییس سابق جمعیت شیعیان پاکستان در کنفرانس خبری مشترک که روز گذشته در پریس کلب کراچی برگزار شد، کشتار مسلمان به ویژہ شیعیان پاکستان را خلاف آموزھای اسلامی دانستند.
 

رییس مجمع اتحاد اسلامی با اشاره به این که عملیات تروریستی شهرک عباس غیر معمولی بود، گفت: عاملان انفجار شھرک عباس با ھر مسلک و مذھبی که دارند باید فورا دستگیر و محاکمه شوند.


وی افزود: امنیت و آزادی مذھبی از ابتدایی‎ترین اصول و حقوق شهروندی است که دولتمردان موظف به تأمین آن هستند.


مولانا تنویر الحق تھانوی حمله ھواپیمای‎ھای بدون سرنشین آمریکایی را نوعی دیگر از تروریسم خواند و تصریح کرد: موج برادر کشی در پاکستان به راہ افتادہ است و گروہ‎ھای افراطی به جای مقابله با آمریکا به کشتار شھروندان می‎پردازند.


وی با بیان این که آموزہ‎ھای اسلام درس انسانیت و احترام را به پیروان تمام مذاھب می دھد، گفت: قتل یک انسان کشتار تمام انسان‎ھاست، ولی متأسفانه برخی مسلمانان به کشتار برادران دینی خود روی آوردہ‎اند.


رییس مجمع اتحاد اسلامی بر لزوم اتحاد و همدلی برای ریشه کن شدن گروه‎های تروریستی تأکید کرد و ادامه داد: دولت با شناسایی اعضای گروہ‎ھای تروریستی از ادامه جنایت‎های آنان جلوگیری کند./988/ب902/د

ارسال نظرات