۱۸ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳
کد خبر: ۱۶۰۷۷۳
حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی:

انتظار مردم از رییس جهور آینده تبعیت محض از رهبری است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که ملت ایران عدم تبعیت از رهبر معظم انقلاب را برنمی تابند، گفت: رییس جمهور آینده باید ولایت پذیر بوده و از خود محوری به دور باشد.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد  واعظ موسوي

حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد واعظ موسوی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تبیین شاخص های مهم برای انتخاب رییس جمهور آینده، اظهار داشت: پایبندی به اصول و ضوابطی که انقلاب اسلامی ترسیم کرده است از مهم ترین ارزش های ملت ایران به حساب می آید؛ کاندیداهای ریاست جمهوری باید به راه امام(ره) و شهدا پایبند باشند.


وی با تأکید بر این که طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب رییس جمهور آینده باید دارای امتیازات رییس جهور فعلی بوده و از نقاط ضعف وی به دور باشد، گفت: خود محوری، پیروی از هوای نفسانی و خواهش های درونی، عدم تبعیت از رهبر معظم انقلاب و روحانیت دلسوز در بزنگاه ها، از جمله نقاط ضعفی است که برخی از مسؤولان دچار می شوند.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که زاویه گرفتن از ولایت و پیشروی در این مسیر انسان را دچار انحراف می کند، افزود: ملت ما به هیچ وجه زوایه پیدا کردن مسؤولان با رهبر معظم انقلاب را برنمی تابند؛ در ماجرای بنی صدر میزان این انحرافات به حدی بوده که مردم به این نتیجه رسیده اند که وی صلاحیت نداشته و باید کنار گذاشته شود.


حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی شعار اصلی انقلاب اسلامی را محرومیت زدایی، استکبار ستیزی و اعتلای دین اسلام در جهان دانست و گفت: این مسائل همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده است و سنجش میزان باور و اعتقاد کاندیداها به این شعارها می تواند ما را در انتخاب فرد اصلح راهنمایی کند.


وی اضافه کرد: رسیدگی به درد مظلومان و ستم کشیدگان، کمر بستن برای خدمت به محرومان، اعتلای فرهنگ دینی و اخلاق اسلامی از جمله شاخصه های لازم و ضروری برای کاندیداهای ریاست جمهوری است.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با توجه به برگزاری همزمان انتخابات شوراهای شهر و روستا و انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری با انتخابات ریاست جمهوری، گفت: آحاد مردم باید با هوشیاری و بصیرت ویژه ای در عرصه انتخابات وارد شوند تا بتوانند به همانند ادوار گذشته به مسؤولیت اسلامی و انقلابی خود به نحو احسن عمل کرده و فرد اصلح را انتخاب کنند./928/ت302/ج

ارسال نظرات