۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۱۶۲۲۲۳
امام جمعه آبادان مطرح کرد:

عدم توفیق حوزه و بی تفاوتی دانشگاه در استحکام بخشی بنیان خانواده

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آبادان گفت: یکی از وظایف روحانیان در جامعه استکام بخشی به بنیان خانواده ها بوده که حوزه علمیه در این استحکام بخشی زیاد موفق نبوده است.
حجت الاسلام ابراهيمي پور، امام جمعه آبادان

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور، امام جمعه آبادان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به بی تفاوتی دانشگاه ها نسبت به مسائل اسلامی گفت: یکی از عوامل بدحجابی و دوری از رفتار های اسلامی در جامعه بی تفاوتی دانشگاه ها به عنوان یک مرکز آموزشی جوانان، نسبت به مسائل اسلامی است.

وی افزود: امروزه دیگر نه خانواده برای تربیت اسلامی فرزندان کار می کند، نه پدر و مادر احساس مسؤولیت می کنند و نمی دانند وظیفه شان در قبال فرزندان چیست و نه مراکز علمی و آموزشی مانند دانشگاه ها و حوزه های علمیه از خود تحرکی نشان می دهند.

امام جمعه آبادان با اشاره به این که حوزه علمیه در استحکام بخشی بنیان خانواده زیاد موفق نبوده است، تصریح کرد: ما طلاب بسیاری داریم که سالیان طولانی در حوزه علمیه قم تحصیل کردند و همچنان در قم مانده اند، اینها باید جابجا شوند و خلأ های فرهنگی در شهرهای مختلف را پر کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور با اشاره به اجرای طرح صالحین گفت: حوزه علمیه اهواز در مقطعی کار بسیار عالی با عنوان طرح صالحین انجام داده و امروز این طرح تبدیل به الگویی برای کشور شده است.

این استاد حوزه علمیه تأکید کرد: اگر سایر نهادها در مسائل فرهنگی کم کاری کنند، حوزه علمیه نباید بی تأثیر باشد و باید مانند گذشته به تربیت انسان های کار آمد بپردازد./9462/ت302/ب

ارسال نظرات