۲۹ فروردين ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۱۶۲۲۳۱
در بیانیه‌ای مطرح شد؛

انتقاد علمای اهل سنت عراق از نگاه دوگانه غرب به تروریسم

خبرگزاری رسا ـ مجمع علمای اهل سنت عراق با محکومیت انفجارهای تروریستی بوستون آمریکا، از نگاه دوگانه غرب به تروریسم انتقاد کردند.
مجمع علماي اهل سنت عراق

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مجمع علمای اهل سنت عراق که ریاست آن را شیخ خالد عبدالوهاب الملا بر عهده دارد در بیانیه‎ای انفجار تروریستی سه شنبه بوستون آمریکا را محکوم کرد.


در بیانیه مجمع علمای اهل سنت عراق آمده است: انفجار تروریستی بوستون آمریکا بار دیگر ماهیت زشت تروریسم و تروریست‌ها را بر ملا کرد. تروریستی که بین خوب و بد تفاوتی قایل نیست و اقدامات جنایتکارانه اش همگان را در بر می‌گیرد.


علمای اهل سنت عراق تصریح کردند: انفجار بوستون بیانگر این مهم بود که نباید نگاه دوگانه‌ و منفعتی به تروریسم داشت و باید همه اشکال تروریسم و تفکر تروریسمی را محکوم کرد زیرا کنار آمدن با تکفر جنایتکارانه تروریست‌ها به هیچ وجه ممکن نیست. 


مجمع علمای اهل سنت در این بیانیه خواستار توجه دولت آمریکا به مسلمانان مقیم این کشور و مقابله با تهمت زنی به آنان در سایه انفجارهای تروریستی اخیر شد.

 

این مجمع از آمریکایی ها خواست که از ارتباط دادن تروریسم با اسلام و مسلمانان خودداری کرده و به موج اسلام هراسی موجود در غرب دامن نزنند چرا که تروریست‌ها وابسته به هیچ دینی نیستند.

 

در بیانیه مجمع علمای اهل سنت عراق با اشاره به سلسله انفجارهای تروریستی عراق، هدف از آن را ایجاد خلل در روند دموکراسی این کشور و تاثیر گذاری بر نتایج انتخابات عنوان شده است.


علمای اهل سنت عراق در پایان این بیانیه از رشد روز افزون تروریسم در خاورمیانه و سایر نقاط دنیا ابراز نگرانی کرده و اظهار داشتند: گفت‌وگو و رایزنی مسالمت آمیز تنها راه خروج از بن‌بست موجود در جامعه‌ها و حل اختلافات مذهبی است./983/ب902/د

ارسال نظرات