۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۰:۴۴
کد خبر: ۱۶۳۴۷۷
از سوی بیت آیت الله نظری؛

مراسم بزرگداشت امام جمعه موقت ساری برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت حجت الاسلام تائبی، امام جمعه موقت ساری از سوی بیت آیت الله نظری برگزار شد.
حجت الاسلام سيد حسن تائبي، امام جمعه موقت ساري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام و المسلمین دارایی، مسؤول حوزه علمیه محمدیه قائمشهر پنج شنبه شب در مراسم بزرگداشت حجت الاسلام تائبی، امام جمعه موقت ساری که از سوی بیت آیت الله نظری خادم الشریعه در حسینیه بهرام اتر ساری برگزار شد، به جایگاه علمی و اخلاقی مرحوم تائبی اشاره کرد و گفت: این روحانی والامقام همه عمر خود را در راه خدمت به اسلام و ترویج شریعت محمدی سپری کرد.

 

وی، خوش خلقی، ساده زیستی، تقوا، مردم داری و ولایی بودن را از مهم ترین ویژگی های بارز حجت الاسلام تائبی برشمرد و تصریح کرد: این روحانی وارسته در زهد و تقوا الگویی برای دیگران بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین دارایی با بیان این که مرحوم تائبی با وجود بیماری سه ماه از سال را روزه می گرفت، خاطرنشان کرد: وی در یک خانواده دینی و پاکدامن پرورش یافته بود.

 

مسؤول حوزه علمیه محمدیه قائمشهر به حضور گسترده مردم در تشییع پیکر این روحانی وارسته اشاره کرد و بیان داشت: آن حضور بی نظیر مردم نشان دهنده علاقه مردم به جایگاه علما و روحانیت بود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که آن چیزی که برای انسان باقی می ماند، عمل و کردار او است، گفت: هیچ چیز در آن دنیا همراه انسان نخواهد آمد و تنها عمل فرد است که یار و همراه آدمی خواهد بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین دارایی با بیان این که باید بیدار و آگاه باشیم که راه بسیار خطرناک است، ادامه داد: اگر در این مسیر خطرناک از بصیرت و آگاهی مناسب برخوردار نباشیم به یقین دچار لغزش خواهیم شد.

 

مسؤول حوزه علمیه محمدیه قائمشهر در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت احترام مردم به مقام عالم تأکید کرد و گفت: خوشبختانه مردم همواره قدردان علما و روحانیت بوده و هستند.

 

وی اقتدار وعظمت امروز نظام اسلامی را به برکت حضور و نقش آفرینی روحانیت دانست و تصریح کرد: ملت رشید و بیدار ایران اسلامی همواره به روحانیت احترام گذاشته اند و از این پس نیز ادامه خواهد داشت.

 

حجت الاسلام و المسلمین دارایی با بیان این که همواره باید قدردان علما و بزرگان دین باشیم، تصریح کرد: حضور روحانیت در صحنه های مختلف مایه عزت و آبروی کشور و نظام است.

 

مسؤول حوزه علمیه محمدیه قائمشهر با تأکید براین که هیچ گاه نباید از روحانیت دست برداریم، ادامه داد: احترام به عالم احترام به امام صادق(ع) است و احترام به این امام همام احترام به خداوند متعال است./950/پ202/س

ارسال نظرات