۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۱
کد خبر: ۱۶۴۴۲۸

آشنایی مبلغان با ابزارهای مختلف تبلیغی در طرح بشیران جوان

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی در تهران گفت: با توجه به این‌که یک مبلغ برای انجام تبلیغ علاوه برموارد خطابه، نیازهای دیگری هم دارد، از این رو دوره‌هایی را برگزار کردیم که در آن طلبه می‌تواند در امور مختلف پاسخگوی مردم باشد و برای تبلیغ در آینده آماده شود.
بشيران جوان

کاظم شکارچی، مسؤول دفتر نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی در تهران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به سیستم‌های تبلیغی جدید در میان طلاب و روحانیون که بشیران جوان نام دارد، خاطرنشان کرد: ما نیازسنجی را در میان حوزه‌های علمیه انجام دادیم و دریافتیم که برخی از موضوعات در زمینه‌های تبلیغی لازم است در سیستم سنتی حوزه‌های علمیه ورودی داشته باشد اما متأسفانه این امر صورت نگرفته است و از نمونه‌های بارز آن فنون سخنرانی، رصد شبهات و یا مبحث مهم سبک زندگی اسلامی که رهبر معظم انقلاب هم بر آن تأکید ویژه‌ای دارند، است.

وی درخصوص برنامه‌های نمایندگی اداره تبلیغات اسلامی تهران در جهت اثرگذاری تبلیغی در بین مردم، عنوان کرد: پس از چندماه کارشناسی بنا براین شد که ما مباحثی را به صورت کارگاهی و فراگیر داشته باشیم که سال 92 طرح بشیران جوان آغاز شد.

شکارچی در ادامه به بررسی و معرفی دوره‌هایی که از طریق نمایندگی اداره تبلیغات اسلامی تهران برگزار می‌شود پرداخت، و اظهارداشت: ما دو دوره کارگاهی و فراگیر داریم که دوره کارگاهی مختص به افرادی  است که در سال‌های پیش دوره‌های برگزار شده از سوی ما را گذرانده‌اند، اما در برابر این دوره، آموزش فراگیر وجود دارد که  در آن تعداد جلسات نسبت به کارگاهی بیشتر است و افرادی در آن حضور پیدا می‌کنند که در هیچ یک از دوره‌های ما شرکت نکرده‌اند.

مسؤول دفتر نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی در تهران به سرفصل‌های تدریس در کلاس‌های بشیران جوان اشاره کرد و بیان داشت: سرفصل‌هایی که ما در طرح‌های کارگاهی و فراگیر برای طلاب در قالب آموزش برگزار می‌کنیم، عناوینی هستند که در مدارس علمیه تدریس نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: با توجه به این که یک مبلغ برای انجام تبلیغ علاوه برموارد خطابه، نیازهای دیگری هم دارد، از این رو ما دوره‌هایی را برگزار کردیم که در آن مبلغ می‌تواند در امور مختلف پاسخ‌گوی مردم باشد.

شکارچی هدف از برگزاری دوره‌های مذکور برای طلاب علوم دینی را آشنایی با ابزارهای مختلف تبلیغی دانست و خاطرنشان کرد: یک طلبه با حضور در دوره‌های بشیران جوان می‌تواند ابزارهای متفاوت تبلیغی را به دست آورد و از آن برای انجام امور فرهنگی و تبلیغی استفاده کند.

وی گفت: شرکت کنندگان در کلاس‌های بشیران جوان از طلاب پایه سوم تا ششم هستند که ما آن‌ها را برای تبلیغ در آینده آماده می‌کنیم.

مسؤول دفتر نمایندگی دفتر تبلیغات اسلامی در تهران در پاسخ به این سؤال که « آیا در طرح بشیران جوان فرد می‌تواند درشهرستان خود تبلیغ کند یا این که فقط در تهران این امر باید صورت گیرد؟» تصریح کرد: در طرح بشیران جوان جانمایی با دفتر وجود ندارد، در واقع یک مبلغ می‌تواند با رجوع به شهر و یا خانواده خود به امر مبارک تبلیغ بپردازد.

وی در پایان به مزایایی که برای طلاب شرکت کننده در طرح بشیران جوان در نظر گرفته شده است، اشاره کرد و ابراز داشت: علاوه بر بسته‌های فرهنگی و علمی که در اختیار طلاب قرار می‌گیرد، صندوق قرض‌الحسنه برای دریافت وام و دریافت تخفیف‌های ویژه کتاب از کتاب فروشی بوستان کتاب، مهم‌ترین مزایایی است که به شرکت کنندگان در این دوره‌ها اعطا خواهد شد./957/ت302/ص

ارسال نظرات