۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۱۶۴۴۸۴
بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی کتاب(1)

شهید مطهری نتوانست اهدافش را به نحو مطلوب انجام دهد

خبرگزاری رسا ـ عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در آیین بزرگداشت استاد مطهری گفت:متأسفانه هدفی را که شهید مطهری داشتند نتواستند به نحو مطلوبی انجام دهند.
بزرکداشت استاد مطهري در سراي اهل قلم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدعلی مهدوی راد، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: متأسفانه هدفی را که شهید مطهری داشتند نتواستند به نحو مطلوبی انجام دهند در واقع شهادت سبب این امر شد.

وی اضافه کرد: شهید مطهری در حدود سال‌های 52 و53 یک مصاحبه‌ای را با یکی از مجله‌های اصفهان انجام داده بود که در آن گفته بود من سه کار را پیش رو دارم و اگر آن‌ها را به جا آورم بعد از آن، زمان آن می‌رسد که در روزگار تحقیق آن را مطرح کنم.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران بیان داشت: استاد مطهری در مصاحبه انجام شده گفته بود که من یک سری سخنرانی‌ها و یادداشت‌هایی درباره قیام امام حسین(ع) و سیره پیامبر اکرم(ص) دارم که می‌خواهم به صورت کتاب آن‌ها را درآورم.

وی افزود: شهید مطهری یک تفسیر هم داشت که آن را برای نسل جوان در نظر گرفته بود.

حجت الاسلام مهدوی راد خاطرنشان کرد: شهید مطهری در یادداشت‌های تفسیر خود، از سوره حمد آغاز و تا آیه هفتم ازسوره مبارک بقره نوشته بود که در همان روز به فیض عظمای شهادت می‌رسد.

وی در ادامه افزود: از زمان شهادت آیت الله مطهری تاکنون کتاب‌ها و حتی یادداشت‌های بسیاری درباره وی نگاشته شده است، اما متأسفانه ما ندیده‌ایم کسی به جایگاه یادداشت‌های مطهری و اهمیت آن اشاره‌ای کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران با بیان این‌که گستره مطالعات استاد مطهری واقعا بسیار عجیب است اظهار داشت: من در بین استادان خود و دیگران کمتر فردی را می‌بینم که زمانی به درجه بالایی رسید به آثار پایین‌تر از خود هم نگاهی بیاندازد، اما ما می‌بینیم که شهید مطهری به آثار رساله شاگرد کوچکش نگاه می‌انداخت و در این راستا آثار بزرگان را هم نادیده نمی‌گرفت.

گفتنی است آیین بزرگداشت استاد مطهری، با حضور حجت الاسلام محمدعلی مهدوی راد و حجت الاسلام علی راد، از اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران صبح امروز پنجشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه در غرفه سرای اهل قلم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار شد./957/پ202/ص

ارسال نظرات