۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۱۶۵۴۰۳
حجت الاسلام جلالی:

جلیلی به صحنه انتخابات نخواهد آمد/ لنکرانی قربانی انحراف است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با تأکید بر این که اصلح از دید ما کسی است که ادامه دهنده گفتمان تیر 84 باشد، گفت: وی باید روحیه ایستادگی و مقاومت در برابر دشمنان و جریان های فتنه و انحراف را داشته باشد و با این شاخصه ها آقای ولایتی را اصلح نمی دانیم.
حجت الاسلام حسين جلالي حسين جلالي

حجت الاسلام حسین جلالی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که این جبهه به دنبال اشخاص نیست بلکه دنبال تحقق گفتمان است، اظهار داشت: اگر ما تبلیغ کسی را می کنیم به این دلیل است که به این گفتمان معتقد است؛ در کشور ما دو گفتمان بیشتر وجود ندارد که اینها باهم رقابت می کنند.

وی با تأکید بر این که حضور جلیلی در انتخابات منتفی به نظر می آید، گفت: انتخاب لنکرانی به عنوان اصلح به توصیه وی بوده و این که می بینید برخی سایت ها و هواداران از حضور احتمالی وی سخن می گویند نظر آقای جلیلی نیست؛ وی زمانی که متوجه شد نظر جبهه پایداری بر لنکرانی است گفت«با وجود وی من دیگر حضور پیدا نمی کنم»، در چهار جلسه ای که با وی داشته ایم نظرش همین بوده است.

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی با بیان این که جلیلی و لنکرانی در گفتمان جبهه پایداری هستند، ابراز داشت: در صورتی که جلیلی به هر دلیل تصمیم جدیدی بگیرد این گفتمان در انتخابات دو کاندیدا خواهد داشت که مثل دو برادرند و هیچ رقابتی باهم نخواهند داشت، البته این فرض عملی نیست زیرا تاکنون وی در هیچ جایی ابراز نکرده که من می آیم. 

حجت الاسلام جلالی در تبیین گفتمان جبهه پایداری گفت: این همان گفتمانی است که در سوم تیر 84 مطرح شد و مورد تأیید آیت الله مصباح یزدی است؛ روحیه مقاومت، عدالت طلبی، استکبار ستیزی، پرهیز از تجمل گرایی، پرهیز از اشرافیت، ساده زیستی، کار و تلاش و خدمت به مردم از جمله مفاد این گفتمان است.

لنکرانی قربانی جریان انحرافی است و جزو اولین کسانی است که با این جریان مقابله کرد

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است لنکرانی گزینه نهایی جریان انحرافی باشد و راه احمدی نژاد را ادامه دهد؟ ابراز داشت: ممکن است علمدار تابلوی این گفتمان در سال 84 دچار ضعف و انحراف شده باشد اما نمی توان این ضعف را به گفتمان نسبت داد؛ ما معتقدیم که احمدی نژاد از این گفتمان فاصله گرفته است و این دلیل نمی شود کس دیگری که این پرچم را در دست گرفت هم همان کار را بکند.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری دلیل تأسیس این جبهه را مراقبت و حفاظت از این گفتمان اعلام کرد و گفت: اولین کسی که فریاد مبارزه با انحراف را سر داد و رگه های آن را معرفی کرد آیت الله مصباح یزدی بود و در گام بعدی هم اعضای این جبهه بودند. 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی افزود: لنکرانی از قربانیان جریان انحرافی است؛ وی در پایان دولت نهم طی نامه ای خطاب به رییس جمهور نوشت ادامه حضور من در کابینه منوط به عدم حضور مشایی است، این سند تاریخی از افتخارات لنکرانی است که موضوع جریان انحرافی را از همان ابتدا به احمدی نژاد متذکر شد؛ انتساب ایشان به جریان انحرافی از جمله برچسب های تخریبی است که علیه جریان جبهه پایداری مطرح می شود در کنار آن مسائل دیگری در زندگی خصوصی وی، جوان بودن، وحدت شکن بودن، سوابق اجرایی کم نیز مطرح شده است.

حجت الاسلام جلالی هجمه ها و تخریب های زیاد علیه جبهه پایداری که از سوی برخی انجام می شود را نشانه محبوبیت آن در نزد مردم دانست و گفت: آیت الله خوشوقت هم این مسأله را پیش بینی کرده بودند؛ اینها دلیل بر محبوبیت و رأی آوری بالای کاندیدای جبهه پایداری است.

دلایل عدم ائتلاف جبهه پایداری با سایر اصولگرایان

وی در پاسخ به دلیل عدم ائتلاف جبهه پایداری با سایر اصولگریان، گفت: اتفاق همه اصولگرایان بر روی یک فرد خاص دلیل بر رأی آوری نیست، در انتخابات سال 76 این موضوع را تجربه کردیم؛ همه سیاست مداران، روحانیان، بزرگان جریان اصول گرایی بر روی آقای ناطق نوری ائتلاف کردند حتی چهره هایی مثل آیت الله مصباح یزدی، آیت الله جوادی آملی، آیت الله جزایری، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی از وی حمایت کردند اما طرف دیگر رأی آورد. 

عضو شوارای مرکزی جبهه پایداری در تشریح علت عدم ائتلاف این جبهه با ولایتی و حداد عادل، اظهار کرد: در کنار رهبر بودن اصلحیت نمی آورد؛ آقای ناطق نوری مسؤول بازرسی دفتر مقام معظم رهبری است اما آیا ایشان اصلح است؟ امروز اصلاح طلبان به وی بیشتر از اصولگرایان اهتمام دارند؛ ما دنبال کسی هستیم که بتواند گفتمان سوم تیر را ادامه دهد.

ولایتی دیپلمات است اما رییس جمهور آینده باید انقلابی باشد 

رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب می فرماید من انقلابی ام، دیپلمات نیستم؛ آیا می توان ولایتی را با آن روحیه دیپلماتیک به عنوان اصلح انتخاب کرد؟ آیا می توان وی را در گفتمان عدالت قرار داد؟ این ائتلاف سه نفره در جهت منافع شخصی است و به عنوان نقطه ضعف تلقی می شود؛ کاندیدای ما باید ویژگی های گفتمان را داشته باشد.

حجت الاسلام جلالی افزود: ولایتی می گوید من نگفته ام هاشمی در فتنه نقش داشته است، حال آن که با استناد به سخنان وزیر اطلاعات به عنوان سند رسمی، ایشان نه تنها شرکت در فتنه داشته بلکه ایجاد کننده و علت فتنه است؛ ولایتی با این حال که فرد نجیب و شاید مؤمنی باشد اما گفتار و رفتارش نشان می دهد که نمی تواند اصلح باشد؛ ما کیاست، زیرکی، تدبیر و مقاومت در برابر دشمن را در این افراد نمی بینیم.

وی با تأکید بر این که باید سعی کنیم فردی را انتخاب کنیم که افزون بر کار، تلاش و تدین، روحیه مقاومت در برابر دشمن را نیز داشته باشد، گفت: اصلح کسی است که عدالت طلبی در وی موج بزند و در برابر جریان های فتنه و انحراف ایستادگی کند و گفتمان تیر 84 را سرلوحه کار خود قرار دهد./928/ت301/ج

 

ارسال نظرات