۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۱۶۷۱۹۳
امام جمعه آمل:

شورای نگهبان تنها قانون را محور تأیید صلاحیت ها قرار دهد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام رحمانی آملی گفت: شورای نگهبان در تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آن چه که قانون می گوید عمل شود.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان با بیان این که تقوا ما را در دنیا و آخرت آبرومند و محفوظ می کند، گفت: در خصوص تقوا نباید به درجه خاصی قناعت شود و باید در تلاش باشیم تا به مراتب والا در این راستا دست یابیم.


استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که حب جاه و مقام انسان را بیچاره کرده و او را از مسیر اصلی خود منحرف می کند، بیان داشت: بخشش امر ارزنده ای است که باید نسبت به دیگران داشته باشیم و مؤمنان نسبت به هم حق و حقوقی دارند.


وی با اشاره به این که پیامبر گرامی اسلام کتاب خدا و عترت را در میان ما گذاشته است، بیان داشت:این امر از هر گروه و فرقه ای نقل شده است و رستگاری مسلمانان در این است که به حبل الله چنگ زنند.


امام جمعه آمل با تاکید بر این که تفرقه و جدایی در هر جایی باشد سبب شکست می شود، ادامه داد: همه مسلمانان باید به حبل الله چنگ زده و همان طوری که خداوند منان نامتناهی است حبل او نیز گسستنی نیست.


حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که شیعه فرقه ای نیست که در بین اکثریت مسلمانان خود را کنار کشیده باشد، گفت: شیعه یک اقلیتی است که از دل حکومت و امت اسلامی برخواستند تا انحراف از مبانی اسلامی وجود نداشته باشد.


استاد حوزه علمیه آمل ادامه داد: فتنه های مختلفی در 34 سال انقلاب از سوی دشمنان بر کشور ما انجام شد که وحدت ارزنده ملت بزرگوار ایران سبب دفع آن شد.


وی گفت: هر حادثه ای در انقلاب کمرشکن بوده و می توانست آن را منحرف کند که دشمنان نتوانستند کاری را از پیش ببرند و نقشه های آنان تبدیل به نابودی شد.


امام جمعه آمل با بیان این که وحدت باید به نحو ارزنده ای در بین مسلمانان وجود داشته باشد، ادامه داد: جنگ و جدال امر درستی نیست و باید در تلاش باشیم تا بر سر مشترکات با هم گفت و گو کنیم.


حجت الاسلام رحمانی آملی با تاکید بر این که امریکای جنایتکار به خون مسلمانان تشنه است و در این راستا از همه تلاش خود استفاده می کند، گفت: وقتی مسلمانان حبل الله را محکم بگیرند مشکلی وجود نخواهد داشت و دشمنان هیچ غلطی نخواهند کرد.


امام جمعه آمل در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که نامزدهای انتخابات قانون مداری را سرلوحه امور خود قرار دهند، گفت: در انتخابات باید قانون به نحو ارزنده ای اجرا شود که در این راستا همگان دقت لازم را داشته باشند.


حجت الاسلام رحمانی آملی در پایان گفت: ملت مسلمان ایران از شورای نگهبان می خواهد در تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آن چه که قانون می گوید عمل شود./950/پ202/ش

ارسال نظرات