۰۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۴
کد خبر: ۱۶۸۲۰۲
عارف:

برای پیشرفت کشور راهی جز شایسته سالاری وجود ندارد

خبرگزاری رسا ـ معاون اول دولت اصلاحات با تأکید بر این‌که من یک فرد قانون مدار هستم و به یاد ندارم که خلاف قانون عمل کرده باشم، گفت: اولویت اول ما توجه به ارزش‌ها است و امیدواریم در دولت بر اساس مر قانون و رعایت همه ارزش های انقلاب و اسلام جلو برویم.
دکتر محمد رضا عارف، معاون اول دولت اصلاحات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمد رضا عارف، معاون اول دولت اصلاحات عصر پنج شنبه دوم خرداد ماه در همایش بیداری اسلامی، افق‌های آینده و انتخابات 92 در باشگاه دانشجویان دانشگاه تهران با تأکید بر این‌که برنامه هر کاندیدا باید رسیدن به افق چشم انداز باشد، ابراز داشت: به‎‌اندازه کافی اسناد و قوانین بالادستی مانند سند چشم انداز، سیاست‌های کلی و قانون برنامه داریم، آنچه مهم است عزم برای ایجاد یک فضای مناسب برای رسیدن به  این اهداف است.

وی در ادامه این مطلب تأکید کرد: اصلح کسی است که بتواند کشور را به اهدافی که در سند چشم انداز مشخص شده برساند و برای این باید توانایی اجرایی لازم را داشته باشد.

عارف با اشاره به این‌که هیچ راهی جز شایسته سالاری نداریم، اظهار داشت: مردم سابقه اجرایی افراد و اینکه آیا امکان جذب نیرو دارد یا خیر را بررسی کنند.

معاون اول دولت اصلاحات با بیان این‌که بهترین عملکرد را در دانشگاه داشتم، گفت: خود را در داخل نظام تعریف می‌کنیم و هیچ جریانی نمی‌تواند بدون کمک جریان دیگر موفق باشد.

وی با اشاره به تحریم‌های تحمیل شده و گرفتاری‌هایی که به بهانه‌های مختلف ایجاد شده است، بیان داشت: پرونده هسته‌ای سیاسی است و دنیای غرب می‌داند که ما تخطی نکرده‌ایم و ما برای اطمینان بخشی فتوا داریم که دنیا نقش فتوا را می‌داند.

معاون اول دولت اصلاحات در ادامه این مطلب افزود: باید با تعامل سازنده تلاش کنیم آثار تحریم‌ها را به حداقل برسانیم.

عارف با اشاره به این‌که متأسفانه نتوانستیم از تضاد بین اروپا و آمریکا به نفع خود استفاده کنیم، گفت: می‌توانیم رابطه خود را با کشورهای اروپایی که بعضا رابطه سنتی خوبی با ایران داشتند را با یک دیپلماسی قوی در چارچوب سیاست‌های کلی که به تصویب مقام معظم رهبری رسیده است، گسترش دهیم.

وی اظهار داشت: افزایش درآمد سرانه، توسعه عدالت و کاهش نابرابری در عمل، مبنا قرار دادن نقشه مهندسی کشور که به تأیید شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است، یک رقمی کردن نرخ بیکاری و تورم و مسکن ماندگار برای همه از جمله برنامه‌های ما است.

معاون اول دولت اصلاحات با بیان این‌که هیچ راهی جز افزایش ثروت نداریم، ابراز داشت: تورم یک رقمی از طریق برقراری انضباط مالی از برنامه‌های ما است و نقدینگی را به سمت تولید ببریم.

عارف با اشاره به این‌که‌ مسکن آبرومندی را برای قشر جوان باید طراحی کنیم، اظهار داشت: بانک مرکزی باید استقلال داشته باشد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی احیا شود.

وی با تأکید بر این‌که من یک فرد قانون مدار هستم و به یاد ندارم که خلاف قانون عمل کرده باشم، گفت: اولویت ما توجه به ارزش‌ها است و امیدواریم در دولت بر اساس مر قانون و رعایت همه ارزش های انقلاب و اسلام جلو برویم.

معاون اول دولت اصلاحات تصریح کرد: محور 1+5 آمریکا است؛ باید بین اتحاد و وحدتی که بین اروپا و آمریکا صورت گرفته شکاف ایجاد کنیم و سعی کنیم رابطه خود را با اروپا نزدیک کنیم.

عارف اظهار داشت: با براندازها رابطه‌مان مشخص است، اگر بتوانیم براندازها را ارشاد کنیم تا آنها را به مخالفان تبدیل کنیم، می‌شود و شهدا و ایثارگران اجازه نمی‌دهند کوچک‌ترین انحراف از خط قرمز داشته باشیم.

وی قانون اساسی را میثاق ملی دانست و بیان داشت: هر دولتی که می‌آید باید همه اصول و بندهای قانون اساسی را اجرا کند و مبنای عملکرد قانون است./956/پ202/ج

ارسال نظرات