۰۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۱۶۹۰۷۶
با حضور بیش از 250 داوطلب؛

آزمون ارزیابی اساتید حوزه علمیه خواهران خوزستان برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس آموزش حوزه علمیه خواهران خوزستان از برگزاری آزمون ارزیابی اساتید حوزه های علمیه بانوان استان در نهم و دهم خرداد ماه خبرداد.
آزمون ارزیابی اساتید حوزه علمیه خواهران خوزستان برگزار می شود

خانم غفاری، کارشناس آموزش حوزه علمیه خواهران استان خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری آزمون ارزیابی اساتید حوزه علمیه بانوان استان، اظهار داشت: اساتید برای تدریس در حوزه های علمیه باید از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران مجوز آموزشی دریافت کنند.

وی با بیان این که زمان برگزاری آزمون دوره ارزیابی اساتید نهم و دهم خرداد خواهد بود، گفت: این آزمون با حضور اساتید و کارشناسان مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور برگزار خواهد شد.

کارشناس آموزش حوزه علمیه خواهران خوزستان در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه داوطلبان باید رأس ساعت 8 صبح روز پنج شنبه و جمعه مورخ نهم و دهم خردادماه در محل برگزاری آزمون حضور داشته باشند، تأکید کرد: منابع آزمون ارزیابی از اساتید شامل گرایشهای عقاید و کلام، فقه و اصول، فلسفه و منطق، تفسیر علوم قرآنی و ادبیات عرب خواهد بود.

غفاری همچنین با بیان این که آزمون به صورت شفاهی از داوطلبان گرفته می شود، افزود: بیش از 250 نفر در آزمون ارزیابی از اساتید حوزه علمیه خواهران شرکت خواهند کرد.

وی با اعلام تعداد متقاضیان این آزمون گفت: تعداد متقاضیان در گرایش عقاید و کلام شامل رشته های عقاید، کلام و فرق مذاهب 50 نفر، ادبیات عرب شامل رشته های صرف، نحو و علوم بلاغی 70 نفر، تفسیر علوم قرآنی شامل تفسیر و علوم قرآنی 38 نفر، فقه و اصول شامل رشته های فقه، اصول و احکام 50 نفر و فلسفه و منطق شامل رشته های فلسفه و منطق 50 نفر است.

کارشناس آموزش حوزه علمیه خواهران خوزستان با بیان این که هر ساله برای تکمیل ظرفیت اساتید مدارس علمیه در دروس یاد شده آزمون ارزیابی گرفته می شود، خاطرنشان کرد: اساتید با گذراندن این دوره و شرکت در آزمون، مجوز تدریس در مدارس سطح دو حوزه های علمیه خواهران را دریافت خواهند کرد.

گفتنی است، آزمون ارزیابی گرایش های عقاید و کلام و فلسفه منطق به تاریخ دیگری موکول شد که تاریخ جدید آزمون به زودی از سوی مرکز حوزه های علمیه خواهران خوزستان اعلام خواهد شد./9458/ت302/ب

ارسال نظرات