۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۱۶۹۷۴۹
نماینده ولی فقیه در سمنان:

دوری از سیره ائمه اطهار عامل اصلی ضعف اخلاقی در جامعه است

خبرگزاری رسا _ نماینده ولی فقیه در سمنان با انتقاد از ضعف اخلاقی در جامعه انتقاد تاکید کرد: علت ضعف اخلاقی موجود در جامعه دور شدن از سیره عملی، علمی و اخلاقی ائمه اطهار (ع) است.
حجت الاسلام شاهچراغي نماينده ولي فقيه در استان سمنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در سمنان امروز در جلسه شورای اداری این استان شرکت در انتخابات را وظیفه، تکلیف و حق آحاد جامعه دانست و گفت: تهیج انتخاباتی و دعوت برای حضور پر شور مردم در انتخابات وظیفه مدیران و مسؤولان اجرایی است.

 

 

امام جمعه سمنان، حضور و انتخاب اصلح را مهم ترین وظیفه همگان دانست و افزود: در این میان نقش رای اولی ها که برای نخستین بار پای صندوق های رای می آیند بسیار چشمگیر است.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب حضور پرشور و دشمن شکن مردم در انتخابات را می خواهند پس همه باید مردم را به حضور گسترده دعوت کنیم.

 

 

نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان رهبری گفت: انتخاب فردی اصلح که به خدا، نظام، قانون و به مردم ایمان داشته باشد باید از سوی مردم مورد توجه باشد.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی با بیان این که دشمن برای برگزاری انتخاباتی کم رونق در ایران دندان تیز کرده است، خاطرنشان کرد: تنها حضور پر رنگ مردم در انتخابات می تواند دشمن را عقب راند و ناامید کند.

 

 

وی تاکید کرد: هر نامزدی که تبعیت او از مقام معظم رهبری بیشتر باشد التزام عملی بیشتری به نظام اسلامی دارد.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در سمنان با انتقاد از ضعف اخلاقی در جامعه انتقاد تاکید کرد: علت ضعف اخلاقی موجود در جامعه دور شدن از سیره عملی، علمی و اخلاقی ائمه اطهار (ع) است.

 

 

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی همچنین به سالگرد ارتحال ملکوتی امام راحل اشاره کرد و گفت: ضروری است برای زنده نگهداشتن یاد و خاطره امام مدیران دستگاه های اجرایی با شرکت در مراسم ارتحال امام بیش از پیش تلاش کنند.

 

استاندار سمنان نیز در این جلسه با بیان این که انتخابات نوعی مبارزه و جنگ با دشمن است گفت: مقدمه این مبارزه شعار دادن برای شرکت مردم در انتخابات است.

 

 

عباس رهی افزود: رای دادن به شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری یک نوع رای دادن به نظام است.

 

 

وی با اشاره به این که شرکت مردم در انتخابات موجب حفظ نظام انقلاب اسلامی می شود اظهار داشت: همه مسؤولان موظفند با تشکیل ستادهای انتخاباتی در ادارات برای شور و تهیج مردم برای شرکت در انتخابات 24 خرداد تلاش کنند.

 

 

رهی با بیان این که حضور پررنگ مردم در انتخابات موجب یاس و ناامیدی دشمن می شود  خطاب به مدیران دستگاه ها گفت: همه امکانات خود را برای تهیج در انتخابات نه تبلیغ یک نامزد فراهم کنند.

 

 

وی شورآفرینی برای شرکت پرشور مردم در انتخابات 24 خرداد را مهم خواند و گفت: مدیران موظفند همه امکانات خود را در اختیار ستاد انتخابات استان قرار دهند.

 

 

رییس ستاد انتخابات سمنان نیز در این جلسه با بیان این که کار تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 16 خرداد آغاز می شود گفت: در 19 شهر و 281 روستای استان سمنان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری برگزار می شود.

 

 

علیرضا خلخالی افزود: در این دوره از انتخابات دو هزار و 722 نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد 641 نفر از حوزه شهری و دو هزارو 81 نفرهم از حوزه روستایی هستند.

 

 

وی بیان داشت: این تعداد ثبت نام شدگان نسبت به دوره قبل از نظر شهری 37 درصد و روستایی 13 درصد رشد داشته است.

 

 

رییس ستاد انتخابات سمنان همچنین با بیان این که برای برگزاری انتخابات 24خرداد همه چیز فراهم شده است، گفت: در این دوره از انتخابات 57 نفر از ثبت نام شدگان شوراهای اسلامی انصراف و140 نفر هم در حوزه های شهری و روستایی رد صلاحیت شده اند که به دلیل نقص مدرک تحصیلی بوده است.

 

خلخالی با اشاره به این که در این دوره کم سن و سال ترین فرد ثبت نام شده 25 ساله و مسن ترین آن هم 86 ساله است، افزود: در استان 699 شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که 562 شعبه ثابت و بقیه سیار است./938/پ202/ش

ارسال نظرات