۱۲ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۱۶۹۷۶۴
نماینده ولی فقیه در سپاه:

با تکیه بر یک رییس جمهور ولایت مدار، کارآمد و مقتدر می‌توان در برابر استکبار ایستاد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان این‌که امروز کارآمدی دولت مورد خدشه واقع شده است، گفت: برای رفع این مشکل انتخاب یک رییس جمهور کارآمد در کنار ولایت مداری و پایبندی به ارزش‌های اسلامی مهم است.
همايش بين المللي بيداري اسلامي، دستاورد قيام خونين 15 خرداد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی سعیدی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز در همایش بیداری اسلامی دستاورد قیام 15 خرداد که در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه برگزار شد، با بیان این‌که امروز در مقطع حساسی از تاریخ قرار داریم، گفت: امروز اراده الهی در مقابل عصیانگران جهان قرار گرفته و آنها تلاش می‌کنند که اراده الهی محقق نمی‌شود.
وی با تأکید بر این‌که حاکمیت دینی بر خلاف حاکمیت طاغوت دو طرفه است، ابراز کرد: در حاکمیت دینی رهبری الهی در کنار مردم قرار دارد بر خلاف حاکمیت طاغوت که این‌گونه نیست.
نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: حکومت دینی به عنوان شرط لازم است و حضور مردم به عنوان شرط کافی است و تا زمانی که شرط کافی فراهم نشود نوبت به شرط لازم که رهبری است نمی‌رسد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به روایات اسلامی مبنی بر نقش ایرانیان در فراهم کردن زمینه ظهور، گفت: مقطع کنونی حساس ترین مقطع زمانی است و مردم ایران پرچم دار مقابله با استکبار و حرکت دینی هستند.
وی با بیان این‌که برای تحقق حاکمیت دینی باید به لوازم آن توجه و آنها را محقق کرد، ابراز داشت: آمادگی فردی و آمادگی سبب سازی برای تشکیل حکومت دینی بسیار مهم است.
نماینده ولی فقیه در سپاه تشکیل حکومت دینی را یکی از راه‌های سبب سازی برای قیام حضرت مهدی(عج) دانست و گفت: برخی آدم‌های خوبی هستند اما هیچ کاری برای امام زمان انجام نمی‌دهند و هیچ قدمی برای ایشان برنمی‌دارند، اما برخی برای ظهور حضرت تلاش می‌کنند چون یکی از عوامل ظهور آمادگی حکومت دینی قبل از حکومت امام زمان است و با حکومت طاغوت نمی‌شود زمینه ساز حکومت امام زمان شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تأکید کرد: همه کسانی که در طول تاریخ برای حکومت امام زمان سخن گفتند، قلم زدند، شکنجه یا شهید شدند دارای اجر و پاداش بزرگ الهی هستند و قطعا در برابر کسانی که هیچ کاری انجام نداده و فقط در انزوا قرار گرفته و تنها آدم خوبی بودند مساوی نیستند.
وی گفت: آنهایی که 9 دی به خیابان آمدند و برای انقلاب فریاد زدند از زمینه سازان حکومت امام زمان هستند نه آنهایی که دست به دست آمریکا داند و با آنها سازش کردند.
نماینده ولی فقیه در سپاه تحول در منطقه خاور میانه را از دیگر لوازم بستر سازی حکومت دینی برشمرد و گفت: ملت ایران پرچمدارد اسلام ناب است و در برابر اسلام سلفی و اسلام سکولاریزه شده ترکیه قرار گرفته و در این مسیر حق عقبن نشینی ندارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان این‌که ملت ما امروز پرچمدار گفتمان بیداری اسلامی در برابر دو شعار غلط بهار عربی و بیداری انسانی است، ابراز کرد: آنچه امروز در منطقه اتفاق افتاده نه بهار عربی است نه بیداری انسانی، بلکه بیداری اسلامی است.
وی با تأکید بر این‌که سابقه ندارد یک رهبر و یک امت در برابر قلدرهای تاریخ بایستند و مرز خود را کسترده کنند، اظهار کرد: امروز مرز ما شلمچه و مهران نیست، مرز ما ساحل مدیترانه است، مرز ما به آمریکای لاتین رسیده و دشمن اعتراف دارد که در همه جای جهان رد پای ایران وجود دارد.
نماینده ولی فقیه در سپاه 15 خرداد 42 را آغاز یک حرکت جهانی دانست و گفت: نخستین حرکت برقراری حکومت الهی، فرد سازی است و انبیای الهی نیز بر روی فرد سازی تأکید فراوان داشتند، امام خمینی نیز از سال 42 فرد سازی را آغاز کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به این‌که بعد از فرد سازی باید ملت را ساخت، ابراز کرد: نمی‌توان یک ملت اسلامی را در درون جامعه کفر و شرک ایجاد کرد و پس از آن باید دولت سازی و امت سازی را مد نظر قرار داد.
وی با بیان این‌که در زمان پیامبر بستر سازی، پیروزی و استقرار حکومت انجام شد، اما استکمال آن صورت نگرفت، اظهار داشت: بزرگترین لطمه‌ زمان پیامر انجام نشدن مرحله استکمال حکومت بود که در انقلاب اسلامی چهار مرحله بستر سازی، پیروزی، استقرار و استکمال انجام شد و انتقال رهبری از رهبر اول به رهبر دوم با همه شرایط آن به وجود آمد که جزو افتخارات این نظام است.
نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر همراهی سه قوه با رهبری، گفت: در این میان نقش قوه مجریه به مراتب مهم تر است و رییس جمهور باید پایبندی و همراهی با ولایت فقیه را نشان دهد و با فصل الخطاب دانستن رهبری در برابر تصمیمات ایشان نایستد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به مشکلات کشور بر ضرورت انتخاب رییس جمهور اصلح تأکید کرد و اظهار داشت: امروز هزاران پروژه در کشور وجود دارد که نیازمند تکمیل است و کارهای فراوانی باید انجام شود.
وی با بیان این‌که شرایط امروز با گذشته متفاوت است، اظهار داشت: رییس جمهور باید مسأله هسته‌ای را با اقتدار حل کند، امروز ما پرچمدار دفاع از اسلام ناب و مستضعفان جهان در برابر آمریکا هستیم و جز با انتخاب و تکیه بر یک رییس جمهور مقتدر و کارآمد نمی توان این مقابله را ادامه داد.
نماینده ولی فقیه در سپاه با اشاره به این‌که امروز کارآمدی دولت مورد خدشه واقع شده است، گفت: دولت باید کارآمدی بیشتری داشته باشد و برای درمان کارآمدی انتخاب یک رییس جمهور کارآمد در کنار ولایت مداری و پایبندی به ارزش‌های اسلامی مهم است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی در پایان بیان کرد: امام حرکت بزرگ انقلاب اسلامی را از قم آغاز کرد و ملت نیز به پیام رهبری پاسخ داد و این نهضت در 19 و 9 دی ادامه پیدا کرد./927/پ202/ع
ارسال نظرات