۲۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۱۷۱۰۲۸

چند خبر کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی قم

خبرگزاری رسا ـ برگزاری جلسه کارگروه زنان و خانواده در قم، تقدیر مدیر جامعةالقرآن از رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات و اجرای برنامه‌های متنوع در سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در قم برخی از اخبار سازمان تبلیغات اسلامی قم است.
سازمان تبليغات
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم در جلسه کارگروه زنان و خانواده استانداری شرکت کرد.
در این جلسه که در دفتر معاونت سیاسی امنیتی استانداری قم برگزار شد اشرف یوسفی، کارشناس فرهنگی امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی استان حضور داشت.
دستور این جلسه بررسی مفاد لایحه حمایت از خانواده که شامل 19 ماده و سه فصل است که در مجلس شورای اسلامی این قانون به تصویب رسیده است.
همچنین در این جلسه وظایف هر کدام از نهادها و دستگاه‌های ذی ربط در اجرایی شدن این قانون مورد بررسی قرار گرفت.
بررسی و راهکارهای عملی اجرایی شدن طرح مطلع مهر ویژه زوجین بالای پنج سال ازدواج و بررسی راهکارهای عملی و حمایتی رشد جمعیت و فرزندآوری از دیگر برنامه‌های این جلسه بود.
اجرای برنامه‌های متنوع در سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی در قم
معاون اداری و مالی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از اجرای برنامه‌های متنوع در سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی در این استان خبر داد.
علی‌کرم جلالوند گفت: تاکنون جلساتی برای انجام برنامه‌ریزی لازم با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی، کارشناس روابط عمومی و دست اندرکاران اجرایی‌شدن برنامه‌های سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شده است.
وی اطلاع‌رسانی مناسب در مورد فرارسیدن سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به منظور تشریح فعالیت‌های این سازمان، برگزاری اردوی تفریحی و آموزشی برای کارکنان و خانواده‌های آنها، اجرای مسابقات متنوع فرهنگی را از جمله برنامه‌های سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی ذکر کرد.
جلالوند اظهار کرد: همکاران ما در سازمان تبلیغات اسلامی از زمان تأسیس تاکنون خدمات فرهنگی و تبلیغی بسیار زیادی به جامعه ارائه کرده که جا دارد به پاس این تلاش‌ها تهمیدات مناسبی برای رفاه و آموزش آنها و خانواده‌هایشان فراهم شود.
اول تیرماه 1360 سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) تشکیل شد.
تقدیر مدیر جامعةالقرآن از رئیس اداره تبلیغات اسلامی قنوات
مدیر جامعةالقرآن‌الکریم از تلاش‌های حجت‌الاسلام سجادی‌تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات تقدیر کرد.
حجت‌الاسلام سید محمد مهدی طباطبایی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت جامعةالقرآن‌الکریم و اهل‌البیت(ع) از حجت الاسلام سید حسین سجادی تبار، رییس اداره تبلیغات اسلامی قنوات به دلیل همکاری صمیمانه با جامعةالقرآن تقدیر کرد.
اداره تبلیغات اسلامی قنوات برای توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی از طرح‌های کاربردی مؤسسات و خانه‌های قرآن روستایی حمایت می‌کند.
اجرای طرح تذکر لسانی در مناطق مختلف شهر قم
طرح تذکر لسانی با حضور جمعی از آمران به معروف و ناهیان از منکر تشکل‌های مردمی و هیئات مذهبی در 10 منطقه شهری قم اجرا شد.
حجت‌الاسلام مجید بیک زاده، مسؤول اجرای این طرح در جمع آمران به معروف و ناهیان از منکر استان، انسجام و اخلاص را از مهم‌ترین ویژگی‌های آمران به معروف و ناهیان از منکر دانست.
وی تأکید کرد: با احیای تذکر لسانی در جامعه، دیگر جایی برای ظهور و بروز منکرات نخواهد بود و زشتی‌ها و ناپاکی‌ها از جامعه زدوده خواهد شد.
حجت‌الاسلام بیک زاده با اشاره به سازماندهی نیروهای مردمی تذکر لسانی در 10 منطقه شهری قم، همکاری و حمایت همه مردم را از همنوعان خود خواستار شد و گفت: انتظار می‌رود اگر کسی امر به معروف و نهی از منکر انجام داد و احیانا مورد تأثیر واقع نشد مردم نیز به حمایت از آمر به معروف و ناهی از منکر با تکرار تذکر لسانی به فرد خاطی، فضای منکرات را از بین ببرند و سبب دلگرمی آمران به معروف شوند.
برگزاری شب قرآن و شعر در قم
همزمان با سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و سالروز 15 خرداد، ویژه برنامه‌ای با عنوان «شب قرآن و شعر» از سوی دارالقرآن الکریم اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان قم و حوزه هنری استان قم، در بیت امام خمینی(ره) برگزار شد.
این شب قرآن و شعر که در حضور جمع کثیری از قاریان، مداحان اهل بیت، شاعران و دیگر اقشار مردم قم، با هدف بزرگداشت پنجاهمین سالگرد واقعه تاریخ‌ساز 15 خرداد و آغاز نهضت مردمی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) برگزار ‌شد، با تلاوت آیاتی از قرآن مجید از سوی استاد یزدان پناه آغاز شد.
این ویژه‌برنامه با شعرخوانی حجت‌الاسلام سید بشیر حسینی و اجرای برنامه حفظ قرآن از سوی علی امینی، حافظ قرآن ادامه یافت.
از دیگر برنامه‌های این شب قرآن و شعر، اجرای تواشیح به همت گروه الغدیر بود.
همایش سبک زندگی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد
همایش سبک زندگی امام خمینی(ره) از سلسله همایش‌های سبک زندگی اسلامی با سخنرانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد.
در ایام سالروز رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی(ره) نیز همایش سبک زندگی امام خمینی(ره) به منظور آشنایی با سبک و سیره زندگی و اندیشه‌های امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این همایش حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مشاور رییس سازمان تبلیغات اسلامی و مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در سالن همایش مجتمع فرهنگی و تبلیغی نور به تشریح زوایای زندگی حضرت امام خمینی(ره) پرداخت.
فعالان قرآنی مردم را در انتخاب فرد اصلح یاری کنند
کارشناس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم از فعالان قرآنی خواست تا مردم را به حضور حداکثری درانتخابات و انتخاب اصلح ترین گزینه یاری کنند.
حجت‌الاسلام سید جواد عظیمی در همایش بصیرت سیاسی افق آینده و انتخابات 1392 خطاب به شرکت کنندگان در این همایش تصریح کرد: شما به عنوان الگو و فرهیختگان قرآنی امروز در جامعه جایگاه ویژه‌ای دارید.
وی ادامه داد: مردم نگاه ویژه‌ای به شما دارند و به ویژه در مقوله انتخابات ریاست جمهوری نیز می‌توانید مرجع مشاوره برای عموم مردم باشید.
کارشناس دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی قم گفت: بهترین مشاور در این باره می تواند یک چهره قرآنی باشد و مردم می‌توانند به عنوان یک مشاور قوی و قابل اطمینان از شما استفاده کنند، حضور حداکثری و انتخاب اصلح دو مسأله مهم که باید فعالان قرآنی باید به آنها بپردازند.
وی در ادامه با اشاره به تأکیدات رهبری درباره این دوره از انتخابات اظهار کرد: حضور حداکثری در انتخابات مهم‌ترین خواسته و انتظار ایشان است و مسأله دوم که باید مورد توجه شما فعالان قرآنی باشد، لزوم انتخاب اصلح است.
حجت‌الاسلام عظیمی تصریح کرد: آخرین مطلب در این باره لزوم رعایت اخلاق انتخاباتی است و من و شما به عنوان چهره و الگوهای قرآنی باید به این مسأله در جامعه بیشتر بپردازیم./907/پ202/پ
ارسال نظرات