۲۳ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۷۱۵۱۵
معاون سیاسی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

حضور مردم در انتخابات نوع معادلات و دیپلماسی با ایران را تغییر خواهد داد

خبرگزاری رسا ـ معاون سیاسی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور حضور مردم در انتخابات را یک پشتوانه عظیم و اثرگذار برای نظام اسلامی، دلگرمی برای خدمتگزاران صدیق و مخلص جامعه و همچنین پشتوانه‌ای برای بیداری اسلامی در منطقه و دلگرمی برای رزمندگان اسلام در خط مقدم مقاومت اسلامی در سوریه، لبنان و فلسطین دانست.
حجت‌الاسلام ابوالقاسم عليزاده، معاون سياسي شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور

حجت‌الاسلام ابوالقاسم علیزاده، معاون سیاسی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراز داشت: اقبال و رأی مردم یک مؤلفه پایه‌ای و اساسی برای اقتدار جامعه و انقلاب است و نظام ما یک نظام اسلامی محسوب می‌شود، از این رو حضور مقتدرانه و پرشور آحاد مردم به پای صندوق‌های رأی برای انتخاب مسؤول اجرایی کشور یک پشتوانه عظیم و اثرگذار است.

وی حضور مردم در انتخابات را سبب تقویت انسجام و اتحاد ملی دانست و اظهار داشت: حضور مردم در انتخابات از جهت دیگر دلگرمی برای خدمتگزاران صدیق و مخلص جامعه به حساب می‌آید و همچنین موجب یأس و ناامیدی بدخواهان و دشمنان ملت ایران و تنظام اسلامی به‌ویژه آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس می‌شود و به تبع آن نوع معادلات و دیپلماسی با جمهوری اسلامی قطعا تغییر خواهد کرد.

حجت‌الاسلام علیزاده با اشاره به این‌که قطعا نگاه دوست و دشمن معطوف به این انتخابات بزرگ است، گفت: اگر ضریب مشارکت مردم در تراز انقلاب و قاطعانه باشد، قطعا باعث دلگرمی کسانی است که دل به این انقلاب و نظام اسلامی داشته و دارند و از جمله پشتوانه‌ای برای بیداری اسلامی در منطقه و دلگرمی برای رزمندگان اسلام در خط مقدم مقاومت اسلامی در سوریه، لبنان و فلسطین است.

معاون سیاسی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این‌که به هر میزان که ضریب مشارکت مردم در انتخابات کم باشد، قطعا باعث زیان و خسارت ملی خواهد شد، اظهار داشت: در این صورت همچنین در داخل، منطقه و در سطح بین‌الملل چالش‌هایی برای بر سر راه ملت به‌وجود می‌آید، از این رو هرکس که دل در گرو پیشرفت، توسعه، عزت، استقلال مردم، جامعه و نظام اسلامی ایران دارد، باید با احساس تکلیف و وظیفه انقلابی، شرعی و ملی در این انتخابات حضور پیدا کند.

رییس پیشین سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور تأکید کرد: با توجه به این‌که کاندیداهای محترم مدعی پایبندی به قانون و مصالح ملی هستند، انتظار می‌رود که در برابر ثمره و نتیجه انتخابات ـ هرچه که باشد ـ تسلیم باشند، چنانچه مقام معظم رهبری فرمودند مهم حضور و مشارکت مردم در این انتخابات سرنوشت ساز است؛ از این رو رأی به هرکدام از این افراد، رأی به اصل نظام و حاکمیت انقلاب خواهد بود.

وی ادامه داد: اگر چنین است، برای هر کاندیدای محترم باید ثمره و نتیجه اقبال مردمی محترم شمرده شود و متقابلا در برابر نتیجه انتخابات عاشقانه و علاقمندانه تسلیم باشند.

حجت‌الاسلام علیزاده تمکین به نتیجه انتخابات را نشانه رشد فکری، فرهنگی و سیاسی آحاد مردم از جمله خواص که نمونه آنها کاندیداها هستند دانست و ابراز داشت: کسانی که در جهت برگزاری یک انتخابات سالم توأم با امنیت و آرامش هستند، باید به الزامات آن نیز که از جمله رعایت قوانین مربوطه است، پایبند باشند.

حجت‌الاسلام علیزاده با بیان این مطالب تصریح کرد: بی‌توجهی و عدم تمکین به نتیجه انتخابات نشانه بی فرهنگی و فاصله داشتن با درک، فهم و شعور سیاسی است.

معاون سیاسی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور ابراز داشت: آقای حدادعادل، هم در نوع رویکرش به مسئله انتخابات و هم سبک و سیاق و روش ظاهرشدنش در عرصه رقابت‌ها و مناظره‌ها و تصمیم آخرش نشان داد که یک شخصیت با تدبیر، با فکر، با اندیشه و با اخلاق است.

رییس سابق سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با اشاره به این‌که اکنون پیروز انتخابات به لحاظ معنوی آقای حداد عادل است، گفت: کسی که پیش از اینکه ملاحضه رأی، شخصیت و آبروی خود را بکند، ملاحضه آبروی ملی، انقلاب و مصالح مردم را کرد و باید بر این مرد بزرگ درود گفت.

وی با بیان این‌که همه مردم ایران ولایی و دوستدار رهبری هستند اما ضریب‌ها کم و زیاد است، اظهار داشت: با توجه به اینکه نظام ایران ارزشی است و دشمن زیاد داریم، انتظار می‌رود که با بصیرت و آگاهی در عرصه‌های مختلف حضور داشته باشیم و باید کسی را انتخاب کنیم که هم‌گرایی بیشتری با  آرمان‌های امام(ره)، شهدا، مردم و رهبری دارد و عرضه حل مشکلات را داشته باشد./956/ت302/ج

 

ارسال نظرات