۲۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۷۱۶۴۹

هشدار نجار نسبت به هرگونه گمانه‌زنی درباه نتیجه انتخابات پیش از اعلام وزارت کشور

خبرگزاری رسا ـ وزیر کشور گفت: هرگونه گمانه زنی پیش از اینکه وزارت کشور چیزی را اعلام کند، کار غلط و اشتباهی است و موجب التهاب و تشویش اذهان عمومی می‌شود.
محمدنجار وزير کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اعضای هیات مرکزی اجرایی انتخابات ریاست جمهوری دقایقی پیش در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد انتخابات حضور پیدا کردند.

در این مراسم سید مصطفی محمد نجار، وزیرکشور کشور گفت: همکاران ما در شعب اخذ رأی در سراسر کشور امروز از آغازین ساعات با آمادگی کامل و روحیه شاداب و با نشاط خود را برای برگزاری انتخابات با شکوه در تراز ملت عزیز آماده‌اند.

وی افزود: گزارش‌ها حاکی از آن است که در بسیاری از نقاط کشور مردم مسئولیت پذیر قبل از ساعت هشت صبح در محل شعب حاضر شده‌اند تا به تبعیت از مقام معظم رهبری که همواره در نخستین دقایق رأی خود را به صندوق می‌اندازند، در زمره اولین گروه از رأی دهندگان باشند.

وزیر کشور ابراز داشت: ما هم به اتفاق اعضای محترم هیئت اجرایی مرکزی انتخابات در نخستین ساعات شروع رأی گیری در ستاد انتخابات حاضر شدیم تا هم ضمن عرض خسته نباشید و خدا قوت حضور همکارانمان، در ستاد انتخابات کشور و حوزه های انتخابیه در سراسر کشور از نزدیک شاهد تلاش این عزیران باشیم.

محمد نجار گفت: به مردم عزیر و دست اندر کاران امر انتخابات توصیه می کنم حتما به اطلاعیه های ستاد انتخابات کشور که از طریق صدا و سیما اطلاع رسانی و پخش می شود توجه و دقت لازم و کافی را داشته باشند.

وی اظهار داشت: من تشکر می کنم از همه خبرنگاران عزیر و رسانه ها که امر خبر رسانی انتخابات را به خوبی در حال اداره و مدیریت هستند و همچنین تشکر می کنم از حضور مداوم اعضای هیئت اجرایی مرکزی انتخابات که قدم‌رنجه کردند، تشریف آوردند و مرتب حضور دارند و ما از رهنمودهای عزیران هم استفاده می کنیم.

وزیر کشور بیان داشت: تا الآن 9 جلسه فوق العاده و عادی داشتیم که در همه این جلسات خدمت بزرگواران و سروران عزیر مباحث مربوط به مسائل مختلف انتخابات را بحث و تبادل نظر کردیم و منجر به تصمیم گیری‌هایی شده که امروز بحمدلله در همه شئون کار انتخاباتی سراسر کشور ساری و جاری است.

محمد نجار با اشاره به این‌که ما در واقع به‌صورت مکتوب، برابر قانون از کاندیدها دعوت کردیم که  نمایندگانشان را بفرستند هم در ستاد انتخابات و هم در همه مراکز انتخابیه در سراسر کشور و در شعب اخذ رأی، گفت: با توجه به اینکه ما دوست داریم که همه اینها باشند، این کار مردمی است و ملت ایران این کار باشکوه، عمل الهی و مقدس را رقم میزند کار را بسیار خوبی است که همه حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه اخباری که من دارم نمایندگان شان اکثرا در جاهای مختلف کشور سر صندوق های اخذ رأی حضور دارند و در شعب هم می‌توانند باشند و هم‌اکنون همین جا حضور دارند.

 وزیر کشور گفت: این را هم من تأکید می کنم که هم‌‎اکنون ما شش نامزد را داریم که آنها اسامی‌شان جزو نامزدها هست و مردم عزیر مطابق میل و سلیقه خود به هرکدام از اینها که میخواهد می توانند رأی بدهند و این اطلاع رسانی را هم من گفتم را هم که خدمت ملت عزیر داشته باشیم.

محمد نجار اظهار داشت: ما گفتیم هرگونه گمانه زنی پیش از اینکه وزارت کشور چیزی را اعلام کند، کار غلط و اشتباهی است و موجب التهاب و تشویش اذهان عمومی میشود، البته ما طراحی کردیم و با دوستان برنامه ریزی کردیم که بلافاصله که رأی گیری تمام می‌شود کار شمارش آراء را در شعب اخذ رأی شروع کنیم و انشاالله برنامه ما این است که این‌بار با سرعت بیشتری خبر‌رسانی را به ملت عزیر داشته باشیم.

وی با تأکید بر این‌که ما هیچ وقت دقت و شفافیت را فدای سرعت نمی‌کنیم، ابراز داشت: آنچه برای ما مهم اتقان، دقت و شفافیت اطلاعات است، اینکه حالا اگر یک مقدار سرعت کمتر شود، اشکالی دارد اول ما باید خیلی خوب کارمان را برابر قانون انجام بدهیم و ان شاءالله اطلاع رسانی را خدمت مردم عزیر داشته باشیم.

محمد نجار با بیان این‌که ما سامانه جامعی را که طراحی کردیم در واقع همه فرآیندهای انتخابات در سامانه جامع به صورت نرم افزاری در حال هدایت شدن است، اظهار داشت: منتها برابر سامانه جامع و قانون چیزهایی را قانون محدودیت تعیین کرده و یک جاهایی ما کار را باید دستی انجام بدهیم اما کل این عملیات بزرگ در سامانه جامع در حال مدیریت شدن است.

وی ابراز داشت: از مردم تقاضا می‌کنم و از طرف هیات اجرای انتخابات هم به من گفتند که این را بگویم خدمت مردم شریف و بزرگ ایران که تلاش کنند در ساعات اولیه به حوزه های اخذ رأی مراجعه کنند که ما در ساعات پایانی دچار ازدحام نشویم.

وزیر کشور افزود: البته ما برابر قانون زمان انتخابات شورا و هم ریاست جمهوری را ده ساعت اعلام کردیم یعنی از هشت صبح تا شش بعداز ظهر منتهی بنا به تشخیص وزیر کشور تمدید می‌شود و این همه آمار و اطلاعاتی که از استانها می‌گیریم قابل تمدید است و خواهش می‌کنم مردم هرچه زودتر رأی بدهند.

محمد نجار ابراز داشت: ملت عزیر دسته جمعی و خانوادگی به شعب اخذ رأی بروند و آراء شان را به صندوق بریزند که دل دوستان انقلاب شاد شود و دشمنان ما مثل همیشه ان شاءالله ناکام باشند./956/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات