۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۷۳۱۳۰
حسینی:

غرب از انسان هایی که زمینه ساز ظهور بشوند هراس دارد

خبرگزرای رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، گفت: امروزه در جهان غرب این پدیده وجود دارد که انسان‌ها پذیرای ظلم شده‌اند و اگر وحشتی درغرب وجود دارد به خاطر انسان‌هایی است که باید زمینه ساز ظهور شوند.
دکتر محمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر سید محمدحسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت، گفت: جامعه‌ای که زمینه ساز ظهور باشد باید تربیت را مورد توجه قرار دهد لذا یکی از ویژگی‌های جامعه مهدویت اخلاق است.

وی ادامه داد: چنانچه این جامعه، جامعه عدل، رفاه و امن باشد به این دلیل است که انسان‌های حاضر در این جامعه با ایمان راسخ و رابطه مستحکم با خدا وجود دارند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار داشت: در جامعه‌ای که انسان‌ها حقوق یکدیگر را رعایت کنند بسیاری از ناهنجاری‌ها از بین می‌رود و همچنین از هزینه‌هایی که صرف ناهنجاری‌ها می‌شود کاسته خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: انسان‌ها به جای درگیری دست به دست هم داده و جامعه را اعتلا بخشند و در جامعه مهدوی این وضعیت وجود دارد، لذا جامعه‌ای که بخواهد زمینه ظهور را فراهم کند باید سنخیتی با جامعه مهدویت داشته باشد درغیر این صورت انسان‌ها تربیت شده نیستند و همچنین باور و ایمان راسخ ندارند.

حسینی با اشاره به بحث انتظار بیان داشت: انتظار همچون یک عمل صالح و عبادت محسوب می‌شود و باید بازدارنده بوده و همچنین مانند عمل حج با شور و نشاط باشد، لذا انتظار فعال همین است که منتظران وظیفه خود را بدانند و انسان‌ها را به سمت کمال سوق دهند.

وی خاطرنشان کرد: هنگامی قیام و انقلابی صورت می‌پذیرد ظالمین هم اوج خباثت خود را نشان می‌دهند، اگر قیام پانزده خرداد نبود رژیم پهلوی خباثت خود را نشان نمی‌داد؛ اگر دفاع هشت ساله نبود ظلم و ستم کشور بیگانه وجود نداشت و اگر مقاومت حزب الله در جنگ سی و سه روزه نبود رژیم صهیونیستی ظلم و ستم خود را نشان نمی‌داد، وقتی جهان پراز ظلم و ستم نمی‌شود که انسان‌ها در مقابل ظلم بایستند نه این که پذیرای ظلم باشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروزه در جهان غرب این پدیده وجود دارد که انسان‌ها پذیرای ظلم شده‌اند و اگر وحشتی درغرب وجود دارد به خاطر انسان‌هایی است که باید زمینه ساز ظهور شوند.

وی افزود: امام زمان(عج) که ظهور می‌کند جامعه باید به یک مرحله از رشد و شکوفایی برسد و پذیرای عدل باشد و تربیت انسان‌ها دستور همگان باشد.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: بحث تربیت جایگاه بسیار بالایی دارد و اگر در جامعه بیش از این که تاکنون توجه شده، توجه بشود ریشه بسیاری از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بر طرف می‌شود و اگر جامعه اسلامی از هر جهت یک جامعه مستقل و الگو باشد می‌تواند الهام بخش باشد./9662/پ202/ص

ارسال نظرات