۰۲ تير ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۷
کد خبر: ۱۷۳۱۹۲

جشنهای نیمه شعبان در مساجد سیستان و بلوچستان برگزار می شود

خبرگزاری رساـ مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: جشن های ویژه نیمه شعبان با حضور مردم ولایی و دیندار شیعه و سنی در مساجد محوری استان برگزار می شود.
حجت الاسلام صفر قربانپور، مديركل تبليغات اسلامي سيستان و بلوچستان

 حجت الاسلام صفر قربانپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان گفت: تمهیدات لازم برای اجرای باشکوه برنامه های محوری نیمه شعبان در تمام شهرستان های استان اندیشیده شده است.

 وی اظهار داشت: بیش از 10 هزار پوستر و بنر با موضوع گرامیداشت ولادت منجی عالم بشریت حضرت قائم(عج) و جشن های نیمه شعبان با همکاری ادارات فرهنگی سیستان و بلوچستان با هدف ترویج معارف مهدویت در سطح شهرهای استان توزیع شده است.

 وی گفت: همچنین توزیع پنج هزار جلد ویژه نامه و چهار هزار پرچم با محوریت گرامیداشت نیمه شعبان و اعطای کمک های مالی به هیات های مذهبی برای برگزاری باشکوه جشن های ویژه این ایام از دیگر اقدامات فرهنگی انجام شده در سیستان و بلوچستان محسوب می شود.

 مدیر کل تبلیغات سیستان و بلوچستان افزود: همایش های همنامان امام زمان(عج) و مادر گرامیشان در قالب اجرای برنامه های متنوع فرهنگی و اهدای جوایز در شهرستان های هیرمند، ایرانشهر، زابل و زاهدان به ترتیب در حال برگزاری است.

 وی گفت: جشن های محوری نیمه شعبان امشب و فردا در مساجد المهدی واقع در بلوار معلم 9، بقیه الله الاعظم خیابان مهر12، حضرت ولی عصر بلوار جمهوری، امام زمان(عج) خیابان امام خمینی(ره) و حضرت ولی عصر خیابان پنج راه بسیج زاهدان برگزار می شود.

 حجت الاسلام و المسلمین قربانپور اظهار داشت: مردم خداجو و ولایی سایر شهرستان های سیستان و بلوچستان نیز جشن های نیمه شعبان را در مساجد جامع و مصلاها برگزار خواهند کرد.

 وی افزود: برپایی ایستگاه های صلواتی در تمام شهرهای استان همراه با توزیع شربت، شیرینی و بسته های فرهنگی به مهدی یاوران، عیادت از بیماران و برپای جشن های ولادت در پادگان های نظامی از مهمترین برنامه های اجرایی ویژه نیمه شعبان است./940/ت302/ی

ارسال نظرات