۱۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰
کد خبر: ۱۷۵۴۰۰
در دیدار آیت الله مکارم شیرازی مطرح شد؛

همکاری نکردن مسؤولان به طرح‌های کاربردی حجاب ضربه زده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز تحقیقات و طرح های کاربردی حجاب ریحانه النبی در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: در سال گذشته با زیر پوشش قرار دادن 114 مدرسه و بیش از 21 هزار دانش آموز در شهرهای آسیب‌پذیر گامی در عرصه عفاف و حجاب برداشتیم؛ اما متأسفانه امسال با نبود همکاری مسؤولان تعداد مدارس زیر پوشش کاهش پیدا کرده است.
حجت الاسلام محمد مهدي ابراهيم پور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی ابراهیم پور، مدیر مرکز تحقیقات و طرح های کاربردی حجاب ریحانه النبی(س)، امروز هجدهم تیر، در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته و برنامه های در دست اجرای این مرکز ارائه کرد و گفت: این مجموعه در سال 1384 فعالیت خود را از آغاز کرده و با ارائه طرح‌های فراوانی در این زمینه، فعالیت‌های خود را به صورت چشمگیر افزایش داده است.
 

وی در ادامه ابراز داشت: ما در سال گذشته با زیر پوشش قرار دادن 114 مدرسه و بیش از 21 هزار دانش آموز در شهرهای مختلف و آسیب‌پذیر گامی بزرگ در زمینه عفاف و حجاب سطح کلان کشور برداشتیم؛ اما متأسفانه امسال با نبود همکاری مسؤولان تعداد مدارس زیر پوشش کاهش پیدا کرده است.
 

مدیر مرکز حجاب ریحانه النبی تصریح کرد: از فعالیت‌های این مجموعه می‌توان به طرح خوش حجابی و طرح نسیم عفاف اشاره کرد که با زیر پوشش قرادادن بانوان در شهرهای مختلف فعالیت های گسترده ای صورت گرفته و دیگر فعالیت‌های این مجموعه برگزاری راهپیمایی‌های گسترده حافظان حجاب و آیین چادرگذاری و جشن حافظان حجاب بوده است.
 

وی خاطرنشان کرد: این مرکز با تولید محصولات فرهنگی با موضوع حجاب برای کودکان و نوجوانان سعی کرده در زمینه سازی ترویج این فرهنگ در بین سنین پایین نقش اساسی داشته باشد. این مرکز همچنین با راه اندازی سه پایگاه اطلاع رسانی و اختصاصی با موضوع حجاب تنها پوشش دهنده اخبار حجاب در داخل و خارج است و نیز با امکاناتی که در این سایت‌ها قرار دادیم امکان پاسخگویی به شبهات و معرفی کتاب و مقاله نیز وجود دارد.
 

این روحانی فعال در عرصه حجاب تصریح کرد: تدوین موسوعه حجاب و عفاف با همکاری محققان و راه‌اندازی کرسی‌های آزاد‌اندیشی در دانشگاه‌ها با عنوان گفتمان حجاب در دوره‌های ضیافت اندیشه و همچنین جمع آوری کتب حجاب و عفاف به منظور راه‌اندازی کتابخانه تخصصی از دیگر فعالیت‌های این مرکز است.
 

حجت الاسلام ابراهیم‌پور در پایان به برنامه‌های در دست اقدام این مجموعه اشاره کرد و گفت: توافق با آموزش و پرورش برای آموزش نخبگان کشور و برگزاری آموزش‌های کارگاهی برای طلاب خواهر خارجی در مدرسه بنت الهدا و راه اندازی انجمن حجاب و عفاف برای طلاب خارجی و همچنین نام‌گذاری روز حجاب و عفاف از  برنامه‌های آینده این مرکز است./918/پ202/س

ارسال نظرات