۲۵ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۱۷۶۶۳۳
مدیرعامل بنیاد مهدی موعود اصفهان:

پذیرش تفاوت های شخصیتی سبب حفظ بنیان خانواده می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرعامل بنیاد مهدی موعود اصفهان با اشاره به این که عدم درک تفاوت ها منشأ بسیاری از اختلافات است گفت: اختلافات موجود در جهان موتور حرکت عالم است و به سبب وجود همین اختلافات و تمایزات است که چرخ جهان هستی می چرخد.
حجت الاسلام نيلي پور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام مهدی نیلی پور، مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود، امروز در سخنرانی خود در مسجد حجتیه اصفهان پیرامون حوزه های مسؤولیتی افراد در زندگی گفت: حوزه دین و اعتقادات، خانواده و اجتماع سه حوزه مسؤولیتی انسان است که توجه به آنها سبب رشد و کمال انسان می شود.
حجت الاسلام نیلی پور در ادامه عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر را مهم‎ترین وظیفه اجتماعی افراد خواند و خاطرنشان کرد: در حوزه وظایف اجتماعی رفتار نیکو و برخورد مناسب با دیگران به ویژه همسایه ها دارای جایگاه خاصی است؛ افزون بر آن در احادیث آمده علاقه سلمان فارسی به فقرا و رسیدگی کردن ایشان به آنان از دلایل و ملاک های محبوبیت ایشان در میان اهل بیت(ع) است.
مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود با تأکید بر ضرورت مدیریت اختلاف سلیقه ها در خانواده جهت حفظ بنیان این نهاد مقدس ابراز داشت: در خانواده باید تفاوت میان افراد به خوبی درک و پذیرفته شوند؛ زیرا عدم پذیرفتن تفاوت ها سبب دامن زدن به اختلافات و ایجاد مشکلات در بستر خانواده می شود.
وی با بیان این که اختلافات فکری و سلیقه ای مسأله ای ذاتی است و انسان باید این تفاوت ها را بپذیرد که هر فرد دارای ویژگی‎های خود است، افزود: باید با درک این اختلافات از آن ها برای حفظ و رشد خانواده استفاده کرد.
حجت الاسلام نیلی پور در پایان با اشاره به برخی از تفاوت های موجود در سطوح گوناگون مالی، اجتماعی و جسمی تصریح کرد: نباید برخی تفاوت های ما با افراد از نظر مسائل مالی، جسمی یا اجتماعی سبب شود تا به دیگران حسادت کنیم و یا اگر به سبب این تفاوت ها نسبت به کسی برتری داشتیم دچار خودپسندی و غرور شویم بلکه باید در هر شرایطی شکرگزار خداوند متعال باشیم.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود در پایان گفت: این اختلافات و تفاوت ها است که سبب چرخیدن چرخ نظام هستی می شوند و ما باید با درک این مطلب کوشا باشیم در هر جایگاهی که هستیم پاکی خود را حفظ و به وظایف خود به درستی عمل کنیم./939/پ203/غ

ارسال نظرات