۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۷۶۷۳۹
آیت الله خاتمی:

ولایتمداری مردم نشانه عشق به ارزش‏ها و حاکمیت نظام دینی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تهران با اشاره ولایتمداری مردم گفت: این علاقه در حقیقت عشق به ارزش‏ها، نظام دینی، حکومت دینی و در نهایت عشق به حاکمیت دینی است.
آيت الله سيد احمد خاتمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، آیت الله سید احمد خاتمی، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری، سحرگاه امروز در هفتمین برنامه سحرگاهی شبکه استانی کرمان گفت: قرآن به ما تأکید می‏کند که از نگاه آلوده اجتناب کنیم و در این زمینه فرقی بین مردان و زنان نمی‏گذارد.

وی در ادامه گفت: بنابر آن چه که در قرآن آمده ما دو نوع نگاه داریم، نگاه پاک و دیگری نگاه آلوده به گناه؛ و چشم که دروازه نفس ما است را باید در مقابل نگاه آلوده حفظ کنیم.

آیت الله خاتمی با بیان این که در روایات ما بر چند نوع نگاه تأکید شده است، گفت: طبق حدیث نبی مکرم اسلام نگاه کردن به چهره عالم بالله عبادت است، و عالم بالله کسی است که وقتی او را می بنیم به یاد خداوند در دل ما زنده شود.

وی همچنین گفت: اگر کسی شیفته چنین عالمی شود در حقیقت دلباخته‏ ارزش‏ها و پاکی‏ها شده است.

نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان ابراز داشت: در جبهه گاهی بعضی از فرماندهان از علما می‏خواستند که به پادگان‏ها بروند و علت این درخواست را این گونه بیان می‏کردند که حضور علما در پادگان رزمندگان را به یاد پیامبر می‏اندازد و همین ایجاد انگیزه می‏کند.

وی همچنین تصریح کرد: دومین نگاه مورد نظر قرآن نگاه کردن به رهبر عادل جامعه اسلامی است که سفارش فراوانی بر آن شده است.

امام جمعه تهران با بیان این که علاقه مردم ما به امام خمینی و رهبر انقلاب اسلامی عشق به ارزش‏ها است، گفت: این علاقه در حقیقت عشق به ارزش‏ها، نظام دینی، حکومت دینی و در نهایت عشق به حاکمیت دینی است.

وی با تأکید بر عبادت بودن نگاه محبت آمیز به والدین، گفت: در قرآن به این نکته بعد از حق خداوند اشاره شده و نگاه مهرآمیز به چهره والدین را عبادت دانسته است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که چهارمین نگاه مورد نظر قرآن نگاه با محبت به برادر دینی عبادت است، گفت: دوستی ماندگار دوستی خدایی است و کسی که او را دوست داری نه به دلیل همشهری بودن یا هم زبان بودن باشد بلکه به دلیل متدین بودن و رعایت حلال و حرام الهی او باشد و برای خدا او را دوست داشته باشی.


وی اظهار داشت: نگاه به قرآن یکی از نگاهی است که عبادت حساب می‏شود و در روایات هم آمده که قرآن تجلی خداوند است و اگر کسی سواد قرآن خواندن ندارد، به قرآن نگاه کند تا ثواب قرائت قرآن را به او بدهند.

آیت الله خاتمی در پایان ششمین نگاه مورد نظر قرآن را نگاه به کعبه برشمرد، گفت: کسی که به کعبه نگاه می‏کند در حقیقت به حوادثی که بر کعبه گذشته نگاه می‏کند، به خصوص ما شیعیان که کعبه را به عنوان محل میلاد حضرت علی(ع) می‏شناسیم./9702/پ201/س

ارسال نظرات