۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۴
کد خبر: ۱۷۶۹۰۵
استاد حوزه علمیه تأکید کرد:

ضرورت برخورد عادلانه با مردم در ادارات

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه قبض روح حاکم ظالم به سختی جان دادن کافر است، گفت: مردم کشورمان با پشت سر گذاشتن آزمون های دشوار، برای حفظ نظام و آرمان های امام ایستادگی کردند از این رو مسؤولان باید قدر این مردم را بدانند و شرایط را برای برخورد عادلانه با آن ها به خصوص در ادارات فراهم کنند.
حجت‌الاسلام حسيني قمي، استاد اخلاق حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی، استاد حوزه علمیه عصر چهارشنبه در جمع زائران و مجاوران بارگاه رضوی با تأکید بر خواندن نماز با توجه و حضور قلب، اظهار کرد: دستورات فراوانی از سوی بزرگان وجود دارد که تأکید می کند انسان در طول روز دقایقی را با خدای متعال خلوت کند.

وی ادامه داد: آیت الله ملکی تبریزی، استاد اخلاق امام خمینی(ره) از ملا حسین قلی همدانی دستوری مجرب که وی تجربه کرده باشد را درخواست کرد که ملا حسین قلی همدانی عنوان کرد همیشه یک انگشتر عقیق یا فیروزه همراه داشته باش و در طی روز یک سجده طولانی همراه قرائت ذکر یونسیه به جا بیاور.

حجت الاسلام حسینی قمی با بیان اینکه شاید این سجده زمانی برای تفکر  و تأمل در شبانه روز مطرح شده باشد، گفت: متأسفانه گاهی اوقات به دنیا مشغول می شویم و شب و روز می گذرند در حالیکه دستان ما خالی است و اندوخته ای جمع نکردیم.

استاد حوزه علیمه خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) در دعایی 5 حادثه برای سکرات مرگ، 4 حادثه برای بعد از مرگ و 2 مشگل برای صحرای قیامت عنوان می کنند.

وی تصریح کرد: ایشان می فرمایند خدایا بر من ر حم کن برای لحظه ای که در سکرات جان دادن، درد و ناله شدت می گیرد و دیگر تلاش ها هیچ فایده ای ندارد؛ عالم در برابر من حاضر و آماده و امیدها از من قطع می شود، من به طرف مرگ کشیده می شوم، می بینم که در اطرافم عده ای گریه و با من وداع می کنند.

حجت الاسلام حسینی قمی افزود: امام سجاد(ع) در ادامه دعای خود می افزایند: آنگاه مرا دفع می کنند، به مرور زمان یادم فراموش می شود، قبر من را ترک می کنند و دیگر کسی به سراغم نمی آید.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: انسان ها فراموش می شوند همانگونه که پدران و اقوام فوت شدۀ اغلب شما فراموش شده و دیگر یادی از آن ها نمی کنید پس چطور انتظار دارید در آینده بازماندگانتان به یاد شما باشند.

وی با بیان اینکه عده ای نامشان جاودانه باقی می ماند، گفت: تا زمانی که زنده اید برای خود عمل صالح و نیکی برجا بگذارید؛ این عمل به همّت و اراده شما بستگی دارد نه صرفاً به پول و داراییتان.

حجت الاسلام حسینی قمی با بیان اینکه این حوادث مشکل بزرگی محسوب نمی شود، ابراز کرد: مشکل اصلی انسان از زبان امام سجاد(ع) آنجایی است که بدی های انسان آشکار می شود و مظلومان و کسانی که حقی بر گردن میت دارند، در برابر او صف می کشند.

وی ابراز کرد: روزی امام علی(ع) به چشم درد شدیدی مبتلا شده بود به طوری که ناله می کردند و پیامبر(ص) برای اینکه فکر و حواس امام علی(ع) را از درد منحرف کنند از سختی سکرات مرگ سخن گفته و فرمودند: فرشتۀ مرگ جان انسان کافر را با آهنی گداخته از جسمش خارج می کند و این عمل به قدری سهمگین و دشوار است که جهنم ناله می کند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام علی(ع) که دردشان را فراموش کرده بودند از رسول الله پرسیدند آیا از امت شما کسی به این دشواری جان می دهد که پیامبر(ص) در پاسخ به این سوال سه گروه را معرفی کردند.

حجت الاسلام حسینی قمی تأکید کرد: پیامبر(ص) فرمودند افراد قدرتمند و حاکم که ظلم می کنند، افرادی که اموال یتیم را مصادره و به او ظلم می کنند و افرادی که نه تنها از شهادت به حق خود داری می کنند بلکه به باطل شهادت می دهند سه گروهی از امت من هستند که مانند یک کافر جان می دهند.

وی اظهار کرد: مردم کشورمان آزمون های بسیاری را با موفقیت پشت سر گذاشتند و برای حفظ نظام و آرمان های امام راحل(ره) ایستادگی کردند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: مسؤولان باید قدر این مردم را بدانند و با رفتاری عادلانه از سختی ها و مشکلات آن ها به خصوص در مسائل اداری بکاهند؛ مسؤولان باید وظایفشان را به درستی انجام داده و با مسائلی چون صبحانه و ناهار کاری یا ... وقت ارباب رجوع را هدر ندهند.

حجت الاسلام حسینی قمی با بیان اینکه توسل به اهل بیت(ع) و نماز اول وقت از جمله فعالیت هایی است که موجب آسانی سکرات مرگ می شود، گفت: یکی از مواقعی که فرشتۀ مرگ انسان را بررسی می کند هنگام نماز اول وقت ا ست و در این رابطه به رسول خدا(ص) گفته است هر کسی نمازش را اول وقت بخواند من خودم به او تلقین خواهم کرد./9312/پ202/پ

ارسال نظرات