۲۸ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۱۷۷۱۰۱
امام جمعه رشت:

مرسی تحت تأثیر رابطه با رژیم صهیونیستی قرار گرفت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه رشت به اتفاقات اخیر در مصر اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه مرسی و اخوان‌المسلمین تحت تأثیر سلفی‌ها و قومیت‌های مختلف قرار گرفته اند، گفت: مرسی به‌جای آنکه تفکر الهی پیامبر (ص) و ائمه (ع) را پیاده کند تحت تأثیر رابطه با رژیم صهیونیستی قرار گرفت.
نماينده ولي فقيه در گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام و المسلمین زین‌العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی مرکز استان به اتفاقات اخیر در مصر اشاره کرد و با بیان این که متأسفانه مرسی و اخوان‌المسلمین تحت تأثیر سلفی‌ها و قومیت‌های مختلف قرار گرفته اند، گفت: مرسی به‌جای آنکه تفکر الهی پیامبر (ص) و ائمه (ع) را پیاده کند تحت تأثیر رابطه با رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

 

وی با بیان این که انقلاب مصر از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی مصادره شد، افزود: مردم مصر باید مراقب باشند که آمریکا و اسرائیل در امور داخلی آنها دخالت نکنند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان این که مرسی در دوران ریاست جمهوری با رژیم صهیونیستی رابطه داشت، خاطرنشان کرد: اوضاع مصر عبرتی برای دیگر کشورها است.

 

حجت الاسلام و المسلمین قربانی در ادامه سخنان خود به جایگاه نماز جمعه اشاره کرد و با بیان این که در حال حاضر 750 نماز جمعه در کشور اقامه می شود، ادامه داد: نماز جمعه یکی از مهم ترین رویش های انقلاب اسلامی است.

 

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که ائمه جمعه هر هفته با روشنگری و آگاهی بخشی بسیاری از توطئه های دشمنان را خنثی می کنند، خاطرنشان کرد: دشمنان نظام از حضور وحدت بخش ملت ایران در صفوف نماز جمعه هراسان هستند.

 

امام جمعه رشت در ادامه سخنان خود کسب تقوا را از مهم ترین دستاوردهای ماه مبارک رمضان برشمرد و افزود: باید از لحظه های این ماه پرفیض در جهت ساختن درون خود بهره گیریم.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان، ضیافت الهی در ماه رمضان را به معنای دعوت عمومی خدا از همه مردم حتی گناهکاران عنوان کرد و افزود: ماه رمضان ماه دعا، نیایش و استغفار و توبه برای قرب به درگاه الهی است.

 

امام جمعه رشت با بیان این که انسان باید ابتدا از لحاظ ظاهری خود را پاک کند و سپس برای دوری از آلودگی‌های روانی همچون بخل، حسد، دروغ، غیبت و کینه نسبت به نزدیکان تلاش کند، گفت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی بر خودسازی و زدودن درون از گناه و ناپاکی است.

 

حجت الاسلام و المسلمین قربانی، تقوا را مطابق مهم‌ترین فلسفه و ثمره روزه‌داری دانست و اضافه کرد: اگر اعضای بدن انسان روزه‌دار، همچون گوش و چشم، با تقوا نباشد و لایق حضور در محضر الهی نباشد زحمات گرسنگی و تشنگی ماه رمضان او از بین می رود؛ زیرا هیچ عملی بدون تقوا پذیرفته نیست.

 

وی، روزه داری را به معنای امانت‌داری و جزای آن را طبق حدیث قدسی، خود خدا عنوان کرد و افزود: در واقع انسان در ماه رمضان یاد می گیرد که امین نعمت های الهی باشد و در نتیجه افزون بر اندام شخص روزه‌دار اندیشه و فکرش نیز روزه دار است.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به  سالگرد رحلت حضرت خدیجه کبری (س) اشاره کرد و گفت: ثروت و حمایت خدیجه (س) موجب پیشرفت اسلام و دین شد.

 

امام جمعه رشت حضرت خدیجه (س) را نخستین زنی عنوان کرد که به اسلام ایمان آورد و خاطرنشان کرد: علی (ع) نخستین مردی بود که به اسلام ایمان آورد./950/پ202/ب

ارسال نظرات