۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۱۷۷۳۵۶
استاد حوزه علمیه:

در موضع گیری‌های کلان باید همیشه به دنبال رهبری حرکت کنیم

خبر گزاری رسا ـ یک استاد حوزه علمیه با بیان این‌که در موضع گیری‌های کلان باید همیشه به دنبال رهبر حرکت کرد، گفت: من مطمئن هستم که مقام معظم رهبری مورد نظر امام عصر(عج) است و گرنه هر کدام از این گرفتاری‌های موجود در جامعه ما برای نابود کردن کردن مملکت کافی است.
حجت الاسلام عطري نژاد

حجت الاسلام عطری نژاد، از اساتید اخلاق حوزه علمیه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این‌که حوزه علمیه مربوط به اسلام و تشیع است و دولت هم دولت اسلامی و شیعی است، ابراز داشت: جدایی بین این دو وجود ندارد اما حوزه مقید است که از دولت تغذیه نکند.

وی با اشاره به این‌که ممکن است زمانی برای حل برخی از مشکلات از دولت استفاده شود اما مراجع مقید هستند که حوزه علمیه از دولت تغذیه نکند، افزود: این خصوصیت به این معنا است که می‌خواهند استقلال حوزه را از عرصه مالی و اقتصادی نگه دارند که دارای آثاری است.

این کارشناس مذهبی با بیان این که هم‌اکنون یک سلسله امور کلی به نام انقلاب و رهبری داریم که برای ما ارزشمند است، اظهار داشت: اکنون که مقام معظم رهبری موضع گیری خاصی می‌کنند و قرار است یک نشاط عمومی در جامعه باشد، الگوی طلبه، ایشان هستند و در این جهت حرکت می‌کند، در صورتی که ممکن است نظرشخصی خودش چیز دیگری باشد.

حجت الاسلام عطری نژاد با بیان این‌که در موضع گیری‌های کلان باید همیشه به دنبال رهبر حرکت کرد، تأکید کرد: من مطمئن هستم که مقام معظم رهبری مورد نظر امام عصر(عج) است و گرنه هر کدام از این گرفتاری‌های موجود در جامعه ما برای نابود کردن کردن مملکت کافی است.

وی در ادامه این مطلب با اشاره به این‌که اگر نظام اسلامی پا برجاست، به‌خاطر این است که کلید دست شخص دیگری است، افزود: مطمئن‌ترین حرکت در موضع گیری، همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب انجام می‌دهد و ایشان چنانچه هدفی را پیگیری کند، قطعا آسیب پذیری آن کم و آثار و برکاتش بیشتر است./9598/ت302/ص

ارسال نظرات