۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۱۷۷۳۸۹
مدیر گروه قرآن و حدیث دفتر تبلیغات اصفهان:

ماه رمضان فرصتی برای آشنایی بیشتر با معارف الهی است

خبرگزاری رسا - عضو هیأت علمی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم برای کسب علم حصولی دانست و گفت: شرکت در مجالس قرائت و تفسیر قرآن در ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر با معارف الهی است که می توان از این فرصت برای کسب علم حصولی استفاده کرد.
حجت الاسلام سيد رسول موسوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید رسول موسوی، مدیر گروه قرآن و حدیث دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان امروز در جلسه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، انسان را دارای دو نوع علم شهودی مقطعی و ممتد برشمرد و ابراز داشت: علم شهودی مقطعی علمی است که به واسطه متصل شدن فطرت و ساختار وجودی انسان به قدرت بی نهایت کسب می شود و در دوران زندگی برای هر انسان به صورت گذرا و مقطعی به دست می آید.

 

وی در خصوص ویژگی های علم شهودی مقطعی افزود: مقطعی بودن، جبری بودن و کسب از طریق حوادث روزمره زندگی از جمله ویژگی های علم شهودی مقطعی است که خداوند متعال به جهت اینکه انسان دریابد که می توان به یک سری حقایق الهی دست یابد آن را در زندگی انسان ها قرار داده است.

 

عضو هیأت علمی دفتر تبلیغات اصفهان با اشاره به علم شهودی ممتد، تصریح کرد: علم شهودی ممتد برخلاف علم شهودی مقطعی، اختیاری است و انسان باید از طریق کسب علم آن را بدست آورد.

 

وی با بیان این که برای کسب علم شهودی ممتد از نگاه قرآن دو راه وجود دارد، ابراز کرد: علم حصولی و عمل به آن دو راهی است که در قرآن برای کسب علم شهودی ممتد و دراز مدت به آن اشاره شده است.

 

حجت الاسلام موسوی در پایان ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتنم برای کسب علم حصولی دانست و گفت: شرکت در مجالس قرائت و تفسیر قرآن در ماه مبارک رمضان فرصت خوبی برای آشنایی بیشتر با معارف الهی است که می توان از این فرصت برای کسب علم حصولی استفاده کرد./939/پ203/ش

ارسال نظرات