۳۰ تير ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۱۷۷۴۰۰
استاد حوزه و دانشگاه عنوان کرد؛

ولایت امام علی راه نجات قاری مشهور قرآن

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه اظهار داشت: فرزند عبدالباسط در عالم رویا پدر خود را می بیند و پدرش به او می گوید «من در اینجا به سبب این که ولایت امام علی(ع) را ندارم معلق هستم و به نزد علمای شیعه برو و برای من چاره اندیشی کنید».
حجت الاسلام و المسلمين جابريان، مسؤول دفتر نماينده ولي فقيه در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین جلال جابریان، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در ششمین جلسه از سلسله نشست های اخلاقی که در دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار می شود، با تأکید بر این که نماز، روزه، حج و زکات جزو فروع دین هستند، اظهار داشت: در نماز، زکات، روزه، حج و خمس از سوی خداوند متعال تخفیف وجود دارد اما در مسأله ولایت هیچ گونه رخصت و تخفیفی وجود ندارد.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که فقیر، ثروتمند و بیمار همه باید از ولایت برخوردار باشند، ابراز داشت: در ولایت حکم ثانوی وجود ندارد و راهی برای عدم تمسک به ولایت نیست؛ جواز عبور از محشر ولایت حضرت علی بن ابی طالب(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین جابریان با تأکید بر این که مسأله ولایت در دین مبین اسلام بسیار مهم و اساسی است، بیان داشت: کسی که از ولایت حضرت علی بن ابی طالب(ع) برخوردار نیست در شب اول قبر و در روز قیامت مبتلا و گرفتار است.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که ولایت مهم ترین جواز انسان برای عبور از محشر است، تصریح کرد: ولایت حضرت علی(ع) حقیقتی آشکار و کسی در روز قیامت سربلند است که ولایت امام علی(ع) را در توشه خود داشته باشد.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به داستانی از فرزند عبدالباسط، قاری مشهور قرآن، ابراز داشت: حدود پنج سال پیش روزنامه های اردنی مطالبی را در روزنامه های خود مبنی بر خواب فرزند عبدالباسط نقل می کنند که کیفیت این خواب این گونه است؛ فرزند عبدالباسط در عالم رویا پدر خود را می بیند، پدر خویش می پرسد « در آن دنیا اوضاع و احوال تو چطور است؟» که عبدالباسط جواب می دهد «در اینجام من معلق هستم؛ یعنی نه جزو بهشتیان و نه جزو جهنمی ها هستم».

وی ادامه داد: فرزند عبدالباسط سبب را از پدر خویش جویا می شود، عبدالباسط می گوید «از من ولایت حضرت علی بن ابی طالب(ع) را می خواهند که من آن را با خود ندارم، به نزد علمای شیعه برو و برای حل مشکل من چاره اندیشی کنید».

حجت الاسلام والمسلمین جابریان با تأکید بر این که ولایت حضرت علی(ع) حقیقت دین مبین اسلام است، خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم پیامبر(ص) را تهدید می کنند اگر ولایت حضرت علی(ع) را به مردم اعلام نکنی، رسالت خود را ناقص انجام داده ای و این اهمیت مسأله ولایت را نشان می دهد که در دین برای آن هیچ گونه تخفیفی وجود ندارد./9461/پ202/س

ارسال نظرات