۰۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۷۸۰۱۶
مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان:

ظرفیت بانوان برای گسترش فرهنگ حجاب و عفاف نادیده گرفته نشود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل امور بانوان استان خوزستان با بیان این که باید با تشویق بانوان برای انجام فعالیت های فرهنگی آنها را وارد میدان دین و فرهنگ کرد، گفت: بانوان در ارائه محصولات فرهنگی متناسب با ظرفیت و توانایی شان می توانند بسیار مؤثر باشند و نباید ظرفیت آنها نادیده گرفته شود.
خانم عچرش، مديرکل امور بانوان استانداري خوزستان

خیریه عچرش، مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان، با حضور در غرفه خبرگزاری رسا دفتر جنوب غرب مستقر در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز، اظهار داشت: شور و اشتیاق مردم برای حضور در این نمایشگاه بسیار خوب و مطلوب است و مشاهده می شود که مردم به ویژه نسل جوان با توجه خاصی به محصولات اسلامی و قرآنی روی آورده اند.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان با تأکید بر این که استقبال مردمی از نمایشگاه ها بسیار خوب و جای امیدواری دارد، ابراز داشت: استقبال مردم از نمایشگاه های قرآنی و فرهنگی، رسالت مسؤولان در برابر ارائه محصولات ناب دینی و جذاب را سنگین تر می کند و باید بیش از پیش آموزه های قرآنی و دینی را در جامعه گسترش دهیم.

عچرش با اشاره به حضور پر رنگ بانوان در هفتمین نمایشگاه قرآن و عترت اهواز، بیان داشت: بانوان ایرانی در همه عرصه های دینی و فرهنگی حضوری فعال و گسترده دارند و نمایشگاه های قرآن از مکان هایی هستند که می توان معنویت و تأثیرگذاری قرآن در بانوان را مشاهده کرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان با تأکید بر این که با تشویق بانوان برای انجام فعالیت های فرهنگی آنها را وارد میدان دین و فرهنگ کرد، گفت: بانوان در ارائه محصولات فرهنگی متناسب با ظرفیت و توانایی شان می توانند بسیار مؤثر باشند و در زمینه گسترش حجاب و عفاف می توان از ظرفیت فرهنگی بانوان استفاده کرد و نباید ظرفیت آنها نادیده گرفته شود.

عچرش با بیان این که همواره حضور بانوان در محافل دینی و فرهنگی پررنگ و گسترده است، تصریح کرد: باید از بانوان در فعالیت های گوناگون به ویژه مسایل دینی، قرآنی و فرهنگی استفاده کرد و این که فعالیتی نامتناسب با ظرفیت بانوان در اختیار آنها قرار گیرد و گفته شود بانوان در جامعه کارایی ندارند، اشتباه است.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان با اشاره به فعالیت های دینی و فرهنگی بانوان خوزستانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه بانوان در خوزستان در زمینه های قرآنی و دینی  بسیار فعال هستند و در استان بسیاری از مؤسسات قرآنی و فرهنگی با مدیریت و تدبیر بانوان اداره می شوند.

نقش بانوان در هشت سال دفاع مقدس نباید کم رنگ جلوه داده شود

عچرش، بانوان خوزستانی را پرورش دهنده استعداهای ناب در کشور معرفی کرد و گفت: در هشت سال دفاع مقدس بانوان ایران اسلامی به ویژه خوزستانی ها جوانانی را پرورش دادند که تا پای جان خویش از وطن و میهن اسلامی دفاع کردند؛ از این رو نباید در هشت سال دفاع مقدس نقش بانوان نباید کم رنگ جلوه شود.

مدیرکل امور بانوان استانداری خوزستان در بخش پایانی سخنانش با بیان این که برای مشاهده حضور پر رنگ و گسترده بانوان ایرانی در فعالیت های قرآنی و دینی باید زیرساخت های لازم متناسب با ظرفیت های آنان تأمین شود، ابراز داشت: بانوی مسلمان و ایرانی همواره نشان داده که در عرصه های قرآنی، دینی، فرهنگی و اجتماعی توانایی های بسیاری دارد و بهره مندی متناسب از ظرفیت بانوان سبب شکوفایی فعالیت های دینی و قرآنی می شود./9461/ت302/غ

ارسال نظرات