۰۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۱۷۸۲۵۲
حجت الاسلام جلالی:

خطر نفوذ فتنه گران در پشت صحنه دولت کمتر از حضور در کابینه نیست

خبرگزاری رسا ـ یک فعال سیاسی با بیان این که فتنه گران تمایلی به همکاری علنی با رییس جمهور منتخب ندارند و ترجیح می دهند پشت صحنه بمانند، گفت: در شرایط کنونی مهم این است که فتنه گران در پشت صحنه دولت نیز نتوانند نفوذ کنند.
حجت الاسلام حسين جلالي حسين جلالي
حجت الاسلام حسین جلالی عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به تهدید فتنه گران برای دولت جدید، اظهار داشت: آقای روحانی برای حفظ موقعیت خود و عدم مواجهه با چالش از فتنه گران استفاده نخواهد کرد.
وی افزود: فتنه گران و اصلاح طلبان نیز مایل نیستند مستقیما در دولت آقای روحانی وارد شوند زیرا معتقد هستند این دولت کوتاه مدت و چهار ساله است و از آن به دولت انتقالی تعبیر می کنند؛ اینها ترجیح می دهند به جنگ زرگری با آقای روحانی ادامه دهند تا بتوانند آلترناتیو و جانشین این دولت در چهار سال آینده شوند؛ آنها می خواهند در سال 96 به صورت مطلق حکومت را در دست بگیرند.
رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی نسبت به حضور فتنه گران در پشت صحنه دولت جدید هشدار داد و گفت: در شرایط کنونی آقای روحانی قطعا از فتنه گران در صحنه مدیریتی دولت استفاده نخواهد کرد اما مهم این است که از آنها به عنوان اتاق فکر یا کارشناس هم استفاده نشود، خطر این اتفاق کمتر از حضور فتنه گران در صحنه مدیریتی نیست.
حجت الاسلام جلالی با تأکید بر شفاف سازی هرچه بیشتر رییس جمهور منتخب در موضع گیری خود نسبت به فتنه گران، ابراز داشت: آقای روحانی باید عادلانه، عالمانه و شجاعانه فتنه گران را محکوم کند و از آنها تبری بجوید در غیر این صورت آسیب خواهد دید.
استفاده از فتنه گران با شعارهای قانون گرایی، اعتدال، تدبیر و امید منافات دارد
وی استفاده از فتنه گران در کابینه دولت جدید را با شعارهای انتخاباتی حجت الاسلام والمسلمین روحانی در تعارض دانست و گفت: قانون گرایی و قانون مداری یکی از شعارهای رییس جمهور منتخب بود؛ قانون می گوید افراد فتنه گر خیانت کرده اند و حق ندارند در منصب های مختلف استفاده شوند؛ اگر آقای روحانی چنین کاری کند خلاف قانون گرایی عمل کرده است.
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به شعار اعتدال رییس جمهور منتخب، بیان داشت: آقای روحانی می گوید دولت من از افراط و تفریط مبرا است؛ فتنه گران تهران را به آتش کشیدند، در 10 شب اتوبوس ها را آتش زدند، شیشه های بانک ها را شکستند و حتی به صندوق های کمیته امداد هم رحم نکردند، چه افراطی از این بالاتر؛ روی کار آوردن فتنه گران خود نوعی افراط و استفاده از افراط گران است.
رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی حضور فتنه گران در کابینه دولت را با شعار اعتدال نیز در تضاد دانست و ادامه داد: این دولت با شعار تدبیر، اعتدال و قانون گرایی روی کار آمده است به همین دلیل بعید می دانم بخواهند قانون شکنی کنند و از اعتدال به افراط روی بیاورند.
حجت الاسلام جلالی با توجه به شعار تدبیر روحانی گفت: یکی از مصادیق تدبیر در حکومت این است که افراد مخل به نظام در دولت جایی نداشته باشند؛ استفاده دولت از کسانی که فتنه و خیانت می کنند، با تدبیر منافات دارد و به شعار تدبیر و امید ایشان آسیب می زند.
حضور فتنه گران در دولت جدید فتنه و خیانت است
وی با توجه به اثبات خیانت فتنه گران و هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری نسبت به جریان فتنه، اظهار داشت: استفاده از فتنه گران خود یک فتنه و خیانت است بنابراین فکر نمی کنم کسی چنین چیزی در ذهنش باشد و یا جرأت اقدام به چنین کاری را داشته باشد.
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با تأکید بر این که هرکس به هر نحوی در فتنه دست داشته نباید به دولت راه یابد، گفت: حتی کسانی که مستقیما در فتنه نبودند اما آتش بیار معرکه، پشت صحنه، طراح و اتاق فکر فتنه بودند نیز نباید به هیچ عنوان در رده های دست چندم مسؤولیتی کشور قرار گیرند.
رییس دفتر آیت الله مصباح استفاده از توابین فتنه را نیز جایز ندانست و ابراز داشت: توبه برای نجات از عذاب خداوند است اما این دلیل نمی شود ما روزه شک دار بگیریم و به کسی که چنین خیانتی کرده دوباره اعتماد کنیم؛ ممکن است شخص توبه کننده را اعدام نکنند و یا زندان نیندازند اما نمی شود مسؤولیت وزارت، وکالت و مدیریت به دست وی سپرد؛ این افراد هرجا که باشند احتمال خیانت و فتنه مجددشان وجود دارد.
مردم حضور فتنه گران در مسؤولیت های مختلف را تحمل نخواهند کرد
حجت الاسلام جلالی گفت: اگر کسی از افراد خائن استفاده کند خودش نیز خائن است و قطعا با واکنش مردم مواجه خواهد شد؛ مردم حضور فتنه گران در منصب های مختلف کشور را تحمل نخواهند کرد.
وی رهبر معظم انقلاب را تنها کسی دانست که مسأله فتنه 88 را مرتب گوشزد می کنند و بیان داشت: ایشان با این کار می خواهند این جریان از حافظه تاریخی مردم پاک نشود بنابراین مرتب متذکر می شوند و در این تذکر منفعت فراوانی است؛ در این چند سال اخیر کمتر سخنرانی بوده که ایشان در مورد محکوم کردن فتنه 88 و آسیب هایی که به نظام، اسلام و کشور وارد کرده، مطلبی نداشته باشند.
عضو شورای مرکزی جبهه پایداری با بیان این که خیلی ها می خواهند فتنه 88 از حافظه ملت پاک شود، گفت: اینها با زدن جاده انحرافی سعی دارند مسیر ذهن ها را از فتنه منحرف کنند؛ مطرح کردن مسأله کهریزک، خوابگاه دانشجویی و اغتشاش در حرم مطهر در 22 بهمن، همه برای به فراموشی سپردن ماجرای فتنه بود.
رییس دفتر آیت الله مصباح یزدی به سران نظام، رؤسای جمهور گذشته، وزاری اطلاعات گذشته و مسؤولان توصیه کرد: همه افراد باید فتنه 88 را واکاوی، بررسی، آسیب شناسی کرده و آن را معرفی کنند تا دیگر چنین فتنه ای در کشور رخ ندهد.
قوه قضائیه هرچه سریع تر فتنه گران را مجازات کند
حجت الاسلام جلالی با اشاره به این که فتنه گران سعی کردند در سال 88 نظام را تا مرز شکست و نابودی پیش ببرند، گفت: آنها آسیبی به نظام زدند که تا کنون دشمنان خارجی نتوانسته اند چنین ضربه ای به جمهوری اسلامی برنند و با اتهامات واهی که به نظام نسبت دادند آبروی 34 ساله نظام را در خارج کشور در معرض تهدید قرار دادند.
وی خاطرنشان کرد: فتنه گران در سال 88 تهمت تقلب و دزدی در انتخابات را به نظام نسبت دادند و به این بهانه به اردو کشی خیابانی، آتش افروزی و قانون شکنی در تهران و برخی دیگر از کلان شهرها پرداختند.
عضو شوارای مرکزی جبهه پایداری اخطار و اقدام لازم نسبت به فتنه گران را وظیفه قوه قضاییه دانست و گفت: تکلیف این افراد را هرچه سریع تر مشخص کنند؛ کسی که جرم کوچکی انجام دهد مثلا جابجابی یک سند مالی را در پرونده خود داشته باشد چندین سال از مسندهای دولتی محروم می کنند و جرائمی مانند تبعید و زندان برایش در نظر می گیرند.
حجت الاسلام جلالی افزود: فتنه گران آنچنان آتش افروزی کردند و جرم سنگینی دارند بنابراین قوه قضاییه هرچه سریه تر باید وظایف خود را در این زمینه انجام دهد و تکلیف اینها را مشخص و به مردم معرفی کند./928/ت301/ج
ارسال نظرات