۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۱۷۸۷۲۲
استاد حوزه و دانشگاه:

شب های قدر سرآغازی جدید در زندگی انسان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه اهواز، شب های قدر را سرآغازی جدید در زندگی انسان دانست و گفت: شب های قدر عالی ترین درجه زندگانی انسان ها است که با استفاده از آن می توان در طول سال شیطان را به اسارت گرفت و عهدنامه بندگی را با خدا امضا کرد.
حجت الاسلام و المسلمين جابريان، مسؤول دفتر نماينده ولي فقيه در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین جلال جابریان، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در جمع پرشور عزاداران شهادت حضرت امام علی(ع) که در منطقه عین دو اهواز برگزار شد، با اشاره به شهادت امام علی(ع) و شب های قدر، اظهار داشت: شکوه و عظمت دین مبین اسلام در ولایت امیرمؤمنان(ع) خلاصه می شود.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان با تأکید بر این که ولایت در دین مبین اسلام مسأله ای بسیار مهم و با ارزش است، ابراز داشت: در دین مبین اسلام اعمال، کردار و رفتارها حول محور ولایت انجام می شود و در روز قیامت مجوز عبور از پل صراط ولایت ائمه اطهار(ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین جابریان به منزلت و اهمیت ولایت از طریق شب های قدر اشاره و تصریح کرد: برخی ولایت امیرمؤمنان(ع) را قبول ندارند و معتقدند سه خلیفه نخست نسبت به امام علی(ع) برتر هستند اما خداوند متعال در سوره قدر می فرمایند «تنزل الملائکه و الروح فیها» منظور از نزول ملائکه در شب های قدر بر چه کسانی است؟

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنانش بیان داشت: ارتباط با ملائکه و خداوند متعال در صورتی برقرار می شود که انسان از تعلقات دنییی دل بکند و به سوی خداوند متعال برود؛ وقتی خداوند در قرآن می فرمایند «تنزل الملائکه و الروح فیها» این فرشتگانی که در شب های قدر نازل می شوند، بر چه کسانی نزول خواهند کرد و آیا نزول آنها بر انسانی است که غرق دنیا و گناه است؟

حجت الاسلام والمسلمین جابریان ادامه داد: فرشتگان در شب قدر بر انسان هایی نازل می شوند که نسبت به دیگر مخلوقات خداوند برتر، والاتر و با کرامت هستند و این نزول ملائکه بر انسان هایی است با خداوند رابطه ای ندارند و غرق در تعلقات دنیایی هستند.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: ما از کسانی که ولایت امیرمؤمنان(ع) را قبول ندارند می خواهیم که آیات سوره قدر را تفسیر کنند و این که خداوند متعال می فرمایند «تنزل الملائکه و الروح فیها» منظور از نزول ملائکه بر چه کسانی است؟

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: فرشتگان در شب های قدر به یقین بر کسانی نازل می شوند که حجت و خلیفه خدا بر روی زمین هستند و در شب های قدر ائمه اطهار(ع) پذیرای فرشتگان خداوند متعال هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جابریان با تأکید بر این که بدون ولایت منزلت و فضیلت شب های قدر درک نمی شود، بیان داشت: ولایت روح شب های قدر و شب های قدر به منزله ولایت است که با ارزش و پر منزلت شده است.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که شب های قدر، شب ارتباط با خداوند و تحول در زندگی است، اظهار داشت: شب های قدر بهترین فرصت برای مبارزه با هوای نفس و شتافتن به سوی خداوند متعال است.

حجت الاسلام والمسلمین جابریان شب های قدر را سرآغازی جدید در زندگی انسان دانست و گفت: در شب های قدر همه اسباب مهیا است که انسان خدایی شود و به سوی معبود خود برود؛ این شب ها عالی ترین درجه زندگانی انسان ها است که با استفاده از آن می توان در طول سال شیطان را به اسارت گرفت و عهدنامه بندگی را با خدا امضا کرد.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: شب های قدر، شب اتصال قلب ها به خداوند متعال و شب وصول به درگاه پروردگار عالم است./9461/پ202/غ

ارسال نظرات