۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۱۷۹۵۸۰
استاد حوزه و دانشگاه:

هوای نفس انسان را به پرتگاه سقوط خواهد کشاند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه خوزستان با بیان این که خداوند متعال به کسی ظلم و ستم نمی کند، بیان داشت: خداوند متعال راه های صحیح و غلط را برای پیش روی انسان قرار داده و این انسان است که با اطاعت از هوای نفس خود راه تاریکی را بر مسیر روشن الهی ترجیح می دهد.
حجت الاسلام  المسلمين جابريان ، امام جمعه موقت عين دو اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین جلال جابریان، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در چهاردهمین جلسه از سلسله نشست های اخلاقی که در دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار می شود، با بیان این که همه اعمال انسان ثبت و ضبط می شود، اظهار داشت: در آخرت همه اعمال و کردار انسان مجسم می شوند و راهی برای انکار آنها وجود ندارد.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) مبنی بر «اعضا و جوارح انسان جاسوس خدا هستند»، ابراز داشت: در آخرت راه انکار عمل های زشت و ناپسند وجود ندارد و اگر انسان اعمال زشت خود را قبول نکرد اعضا و جوارح او علیه او شهادت می دهند.

حجت الاسلام والمسلمین جابریان با تأکید بر این که خداوند متعال به کسی ظلم و ستم نمی کند، بیان داشت: خداوند متعال راه های صحیح و غلط را برای پیش روی انسان قرار داده و این انسان است که با اطاعت از هوای نفس خود راه تاریکی را بر مسیر روشن الهی ترجیح می دهد و خود را به پرتگاه سقوط می کشاند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که قاضی هیچ گاه نمی تواند شهادت دهد، تصریح کرد: در دادگاه عدل الهی خداوند متعال هم حاکم است و هم می تواند شهادت دهد؛ چراکه خداوند ناظر اعمال و کردار انسان ها بوده است.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان خاطرنشان کرد: خداوند متعال ناظر اعمال انسان است و در روز قیامت کسانی که در پیشگاه خداوند متعال ظلم، ستم و گناه کرده اند، در دادگاه عدل الهی سر به زیر و شرمنده هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جابریان با بیان این که هر بنده ای دوست دارد که مورد لطف و بخشش خداوند متعال قرار گیرد، اظهار داشت: بخشش و عفو الهی دارای شرایط و سلسله مراتب ویژه ای است و بخشش الهی شامل کسانی می شود که در دنیا براساس دستورات و احکام الهی حرکت کرده باشند.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که باید گذشت کرد تا خداوند از ما گذشت کند، خاطرنشان کرد: در دنیا انسان خطاهای بسیاری از مخلوقات را مشاهده می کند و لازم است که از خطاهایی که می شود گذشت کند تا در آخرت نیز خداوند متعال از او بگذرد./9461/پ202/غ

ارسال نظرات