۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۹۸۸
همزمان با همایش نکوداشت آیت الله مهمان نواز صورت می گیرد؛

افتتاح و کلنگ زنی 6 پروژه مذهبی در خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: همزمان با برگزاری همایش نکوداشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز در بجنورد، شش پروژه مذهبی نیز در استان کلنگ زنی و یا بهره برداری می شود.
آيت الله حبيب الله مهمان نواز امام جمعه بجنورد
حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برگزاری همایش نکوداشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه پیشین بجنورد، عنوان کرد: همزمان با برگزاری این آیین، شش پروژه مذهبی نیز در بجنورد و شهر قاضی از توابع شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی افتتاح و یا کلنگ زنی می شود.
 
وی با بیان این که از این تعداد در شهر بجنورد چهار پروژه افتتاح و یک طرح نیز کلنگ زنی می شود، اظهار داشت: علاوه بر این ساختمان دفتر امام جمعه شهر قاضی نیز به صورت همزمان به بهره برداری خواهد رسید.
 
به گفته امام جمعه بجنورد همزمان با برگزاری همایش نکوداشت آیت الله مهمان نواز که چهارشنبه هفته جاری با حضور حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی؛ رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور برگزار می شود، چهار طرح ساختمان دفتر مرکز نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی واقع در روبروی مصلی امام خمینی(ره)، مهد آدینه، بوستان آدینه و نیز پارک بازی آدینه هر سه واقع در جنب مصلی به بهره برداری می رسند.
 
رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: احداث سه طرح مهد، بوستان و پارک بازی آدینه در جوار مصلی امام خمینی(ره) بجنورد از سال گذشته و به منظور تسهیل در حضور بانوان دارای فرزندان کوچک در نماز جمعه، در دستور کار قرار گرفت و بر اساس برنامه همزمان با برگزاری همایش نکوداشت آیت الله مهمان نواز به بهره برداری می رسد.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی همچنین کلنگ زنی ساختمان دفتر امام جمعه مرکز استان خراسان شمالی را از دیگر اقداماتی ذکر کرد که همزمان با همایش نکوداشت آیت الله مهمان نواز صورت می گیرد.
 
رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی عنوان کرد: ساختمان دفتر امام جمعه بجنورد در زمینی به مساحت حدود 400 مترمربع در جوار مصلی فعلی این شهر در سه طبقه احداث می شود و دارای بخش هایی چون سالن اجتماعات، سالن کنفرانس، سوئیت مهمان، دفتر ویژه خبرنگاران و ... است.
 
به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی برای اجرای این پروژه، بودجه اندکی از مرکز اختصاص یافته اما این اعتبار برای تکمیل ساختمان دفتر امام جمعه کفایت نمی کند و اتمام پروژه به مساعدت دستگاه های استانی نیاز دارد.
 
گفتنی است، همایش نکوداشت آیت الله حبیب الله مهمان نواز، عضو مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق بجنورد، چهارشنبه هفته جاری برابر با سی ام مرداد ماه در محل مصلی امام خمینی(ره) مرکز استان خراسان شمالی برگزار می شود.
 
در این مراسم علاوه بر حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی؛ رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، شخصیت های علمی و مذهبی دیگری چون حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، حجت الاسلام علی اصغر معصومی؛ امام جمعه تربت حیدریه، حجت الاسلام میرزا عبدالجواد غرویان؛ امام جمعه سابق نیشابور و شمار دیگری از هم درسان و هم دوره ای های آیت الله مهمان نواز نیز حضور خواهند داشت.
 
آیت الله مهمان نواز هجدهم شهریور سال 59 با حکم بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) به عنوان امام جمعه بجنورد منصوب شد و به مدت 32 سال اقامت نماز جمعه مرکز استان خراسان شمالی را بر عهده داشت.
 
وی تیر ماه سال گذشته با موافقت مقام معظم رهبری، به دلیل کهولت سن و وضعیت جسمانی ضعیف، از این مسؤولیت کناره گیری کرد و حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی به جای وی منصوب شد./9314/ت302/ب
ارسال نظرات