۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۱۸۱۹۳۰
آزمون جدید ارشاد/‌ 17؛

سیاسی‌‌کاری در وزارت ارشاد به فرهنگ ضربه زده است

خبرگزاری رسا ـ مشاور رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: تاکنون بیشتر کارهایی که در وزارت ارشاد انجام شده است، بر اساس سلیقه های سیاسی بوده است و کاری بنیادین برای اسلام نشده است و این مشکل باید حل شود و وزارت ارشاد در کنار سلایق مختلف، به مبانی اسلامی و دینی اهمیت دهد.
سیاسی‌‌کاری در وزارت ارشاد به فرهنگ ضربه زده است
حجت الاسلام موسی قربانی، مستشار دیوان عالی کشور، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مسؤولیت بزرگ فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: قوانین کشور به صورت دقیق وظایف وزارت ارشاد را مشخص کرده است و سیاست‌گذاری در مسائل فرهنگی جامعه یکی از وظایف اصلی این وزارت‌خانه است.
وی ادامه داد: مسأله سیاست‌گذاری مربوط به همه مسائل فرهنگی کشور است که شامل رسانه، سینما و هنر و زمینه های دیگر فرهنگی کشور است که وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی باید در عرصه تدوین برنامه جامع فرهنگی کشور وارد عمل شود و سیاست‌های دینی و اسلامی را وضع کند.
مشاور رییس سازمان بازرسی کل کشور تبلیغ مبانی دین را از دیگر وظایف ذاتی وزیر ارشاد برشمرد و تصریح کرد: وزارت ارشاد باید به تبلیغ اسلام ناب در کشور بپردازد و با حمایت از کانون‌های فرهنگی کشور مانند تبلیغات اسلامی، کانون مساجد و دیگر مراکز فرهنگی موجود، دین را در جامعه ترویج کند.
وی افزود: وزارت ارشاد تا کنون و بعد از گذشت 30 سال از انقلاب اسلامی نتوانسته است که به وظایف اصلی خود عمل کند، قبل از انقلاب یک نهادی در کشور بود که بر ضد اسلام عمل می‌کرد و الان وزارت ارشاد باید بر عکس این نهاد ضد دینی، دین را در کشور نهادینه کند که هنوز عمل نکرده است و با اسم و القاب کار حل نمی‌شود.
حجت الاسلام قربانی سیاسی کاری را یکی از معظلات در وزارت ارشاد دانست و اظهار داشت: تاکنون بیشتر کارهایی که در وزارت ارشاد انجام شده است، بر اساس سلیقه های سیاسی بوده است و کاری بنیادین برای اسلام نشده است و این مشکل باید حل شود و وزارت ارشاد در کنار سلایق مختلف، به مبانی اسلامی و دینی اهمیت دهد.
وی در پایان یادآور شد: عفاف عمومی در جامعه بعد از گذشت سی سال در جامعه حل نشده است و پوشش اسلامی هنوز در کشور نهادینه نشده است و این معظلی است که باید وزارت ارشاد آن را برطرف کند، نباید برخورد با مفاسد اخلاقی فصلی باشد و یک برنامه جامع برای عفاف توسط وزارت ارشاد تدوین شود./978/ت302/س
ارسال نظرات