۰۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۹
کد خبر: ۱۸۱۹۳۴

نام‌نویسی از طلاب جدید مدارس علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی از آغاز پذیرش طلاب ورودی جدید مدارس علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی خبر داد.
حوزه علميه صادقيه تبريز

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز  با اشاره به این‌که از امروز نام‌نویسی از طلاب ورودی جدید در مدارس علمیه خواهران استان آغاز شده است، اظهار داشت: آن عده از داوطلبانی که در مرحله مصاحبه شفاهی و ارزیابی های علمی توانسته‌اند حائز شرایط لازم شوند، برای نام‌نویسی دعوت شده اند.


وی با بیان این‌که امسال پذیرش مدارس علمیه خواهران بدون آزمون ورودی بوده است، خاطرنشان کرد: امسال سوابق علمی دوره متوسطه داوطلب(معدل کل) به عنوان معیار سنجش سطح علمی و پذیرش قرار گرفت، ضمن این‌که ویژگی‌های شخصیتی، اخلاقی و معرفتی داوطلبان نیز جزو شرایط لازم بوده است.


حجت الاسلام مسعودنیا با اشاره به این‌که ظرفیت پذیرش طلبه امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش نسبی داشته است، تصریح کرد: برای سال تحصیلی جدید 12 مدرسه علمیه خواهران در استان اقدام به پذیرش طلبه کرده اند، که در مجموع حدود 400 طلبه در مدارس علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی پذیرش خواهند شد.


مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی ادامه داد: هر یک از مدارس علمیه شهرستانی ظرفیت پذیرش یک کلاس دارند اما حوزه علمیه صادقیه تبریز حدود 70  طلبه با مدرک تحصیلی دیپلم پذیرش خواهد کرد، افزون بر این‌که به دنبال توسعه مدارس علمیه در جهت افزایش ظرفیت پذیرش هستیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود از آغاز آزمون های مربوط به ترم تابستانی مدارس علمیه خواهران خبر داد و گفت: آزمون متمرکز روز شنبه هفته آینده با سؤالات طرح شده از سوی مرکز و آزمون داخلی فردا و پس فردا با سؤالات طرح شده از سوی اساتید برجسته حوزه علمیه استان برگزار خواهد شد.


حجت الاسلام مسعودنیا در پایان با اشاره به این‌که مقدمات لازم برای برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی مدارس علمیه استان در حال فراهم شدن است، گفت: پیش بینی می شود این مراسم به صورت مشترک با حوزه های علمیه برادران در تبریز برگزار شود./935/ت302/ب

ارسال نظرات