۰۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۱۸۲۴۰۲

تأکید آیت الله شبستری بر تقویت ساختارهای حوزوی و مدارس علمیه کشور

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی دیدار و گفت‌وگو کرد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد غروی، عضو شورای عالی حوزه، امروز در سفر به استان آذربایجان شرقی که با هدف شرکت در همایش بزرگداشت آیت الله بنی فضل بوده است، در دیدار با آیت الله شبستری امام جمعه تبریز به ارایه گزارشی از برنامه های این شورا در دوره ششم پرداخت.

وی با بیان این‌که پیرو مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تحول در حوزه های علمیه، رویکرد این نهاد حوزوی ارتقای سطح آموزش در مدارس علمیه کشور است، اظهار داشت: برای این منظور تلاش شده زیر ساخت های لازم برای تحول فراهم شود؛ از سوی دیگر مسأله تهذیب و اخلاق طلاب نیز مورد توجه جدی قرار دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این‌که در دوره ششم طی جلسات بسیار 106 تصمیم و 55 مصوبه اتخاذ شد، اظهار داشت: تصویب طرح‎ها و برنامه‎های آموزشی، مدیریتی، پیگیری مطالبات رهبری و مراجع عظام تقلید از مهم ترین مصوبات و تصمیمات شورای عالی حوزه در این دوره زمانی بوده است.

وی افزود: تصویب سند چشم انداز حوزه‎های علمیه، تصویب اساسنامه شورای سیاستگذاری حوزه‎های علمیه خواهران، تصویب شرح وظایف واحد سازمانی تهذیب و پژوهش مدیریت‎های استانی، تصویب سازمان نفرات دبیرخانه شورای عالی حوزه‎های علمیه و تصویب ماده واحد مربوط به حذف واحدهای سازمانی آمار و بررسی از ساختار مدیریت‎های استانی در راستای حفظ شوؤن روحانیان از مصوبات سیاست‎های کلان بود.

حجت‎الاسلام والمسلمین غروی با اشاره به جایگاه و صبغه دینی آذربایجان به ویژه شهر تبریز در تربیت فضلا، علما و بزرگان دینی گفت: وجود علمای بزرگی چون مرحوم آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل، ذخیره ارزشمندی برای حوزه های علمیه به شمار می رفت که فقدان وجود آن عالم وارسته ضایعه‌ای تلخ برای جامعه حوزوی بوده است.

همچنین آیت الله مجتهدشبستری در سخنانی با خیر مقدم به میهمانان حاضر در همایش بزرگداشت آیت الله شیخ مرتضی بنی فضل، نماینده فقید مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، خواستار توجه به زیرساخت های حوزوی در شهرستان ها و تقویت مدارس علمیه در سراسر کشور شد.

وی با بیان این‌که ارتقای سطح آموزش و راه اندازی دروس سطح عالی در مدارس علمیه استان ها موجب عدم مهاجرت طلاب به قم و دیگر شهرهای بزرگ خواهد بود، گفت: سیاست تمرکززدایی حوزه علمیه قم و هجرت علمای بلاد به وطن خود باید با فراهم کردن شرایط لازم اجرایی شود./935/پ202/غ

ارسال نظرات