۱۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۶
کد خبر: ۱۸۲۷۳۹
حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی:

خشونت نسبت به فرزند برکت را از خانه می برد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با توجه به این که تمامی مسائل تربیتی را در ابتدا اسلام در رفتار اهل بیت(ع) برای ما تبیین کرده است، گفت: یکی از عوامل بی برکتی در منازل خشونت نسبت به فرزندان است.
حجت الاسلام راشد يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان, حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم راشد یزدی، کارشناس مسائل دینی، شب گذشته در خیابان شریف واقفی اصفهان، با بیان این که دین اسلام دین مدارا است و در مقابل مدارا خشونت وجود دارد، گفت: بعضی از قلب‌ها نرم هستند و بعضی دیگر سخت، اما ما نمی توانیم خوبی یا بدی آن را تشخیص دهیم، اگر کسی بدی دیگری را فراموش نکند و اهل بخشیدن نباشد، هم خودش و هم دیگران را ناراحت می کند یا زیر دستانش را ناراحت می کند.


اگر خدا خیر کسی را بخواهد به او قلب خاشع می دهد

وی با بیان روایتی ار امام صادق(ع) ابراز داشت: امام صادق(ع) می فرمایند «اگر کسی بر من از یک گوش تعرض کند و در گوش دیگر من از من عذرخواهی کند، من او را می بخشم»، چون دلش نرم است، ولی بعضی ها تعرض انجام شده را فراموش نمی کنند و روح سختی دارند.

حجت الاسلام والمسلمین راشد یزدی با بیان این مطلب که قلب خاشع را خداوند به کسی عطا می کند که در دنیا خیرخواه او باشد، گفت: تمام علم هایی که به امروزه با زحمت به دست می آورند، صاف و ساده دین اسلام گفته است، مثلاً بحث تربیت فرزند را می توان از زندگی امام علی(ع) و پیامبر(ص) آموخت که چه زیبا با فرزندانشان بازی می کردند و چگونه با ملایمت و خوش رو بودند.


خشونت نسبت به فرزندان برکت را از خانه می برد

وی افزود: امروزه شاهد این هستیم که چگونه با بچه هایشان رفتار می کنند، فرزندانشان را کتک می زنند و این کار باعث غضب خدا می شود و باید به این حقیقت پی برد که خشونت برکت را از خانه می برد، اگر محبت داشته باشید و با ملایمت حرف بزنید می بینید که چگونه برکت به خانه شما می آید.


این استاد اخلاق حوزه علمیه مسلمانی را بر مبنای انسانیت معرفی کرد و افزود: اگر انسانی از غم دیگران غمگین شود و از خوشحالی دیگران خوشحال شود، مسلمان است و مسلمانی بر مبنای اسلام و انسانیت مساوی است با مسلمانی و مؤمنین با هم مثل اعضای یک بدن هستند./939/پ202/س

ارسال نظرات