۱۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۸۳۱۰۶

مراسم بزرگداشت چهلمین روز در گذشت فرزند آیت‎الله ملکوتی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت چهلمین روز در گذشت فرزند آیت‎الله ملکوتی عصر امروز با حضور طلاب، روحانیان و علما حسینیه شهدا برگزار شد.
مراسم بزرگداشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،مراسم بزرگداشت چهلمین روز در گذشت فرزند آیتالله ملکوتی عصر امروز با حضور طلاب، روحانیان، علما، نمایندگان بیوت مراجع تقلید، نماینده دفتر مقام معظم رهبری، نمایندگان مردم شهر مقدس قم در شورای اسلامی، مسؤولان استانی و دیگر اقشار مختلف مردم در حسینیه شهدا برگزار شد.

حجتالاسلام حسینی سخنران مراسم با اشاره به آیات قرآن کریم گفت: امام علی(ع) میفرمایند «دنیا دار بلا است» یکی از اسم‎‎های دنیا دارالبلا بودن است و از در، دیوار فتنه و مصائب میبارد و خدا خواسته است که دنیا محل گرفتاری باشد.

وی ادامه داد: حتی امروز برای ایجاد مصیبت، گرفتار کردن مردم و نسل کشی پول پرداخت میکنند و وظیفه مؤمن در این گرفتاری‎‎ها مجهز و آماده شد برای سفر خطیر قیامت است، اعتقادات صحیح سرمایه است که اگر از ما بگیرند ما چیزی نداریم.

استاد حوزوی با بیان این که مسأله امامت و ولایت بسیار مهم است، اظهار داشت: ما باید در این مجالس از شهدا اسلام مانند حضرت حمزه(ع) که حق بر گردن ما دارند یاد کنیم، خدمات این افراد فراموش نشده و قدردانی شود،.

وی افزود: به برکت قرآن و عترت امنیت در کشور حاکم است و هدف تکفیری‎‎ها از بین بردن آثار اسلامی هست تا شیعیان نسبت به افراد بزرگ اسلام بی توجهی کنند.

حجت الاسلام حسینی با تأکید بر این که باید از علما دین تقدیر کرد، یادآور شد: مؤمن محترم است و شرکت در مراسم‎‎های مؤمنان سبب آمرزش گناه فرد میشود، فرد باید همیشه تسلیم امر خداوند متعال باشد و همه ما از خدا هستیم و به سوی او نیز خواهیم برگشت و در قرآن آمده «هر موجود صاحب روحی میمیرد».

وی عنوان ساخت: در دنیا پس از مرگ از افراد سؤال میشود که از کجا آمد، در کجا هستید و به کجا بر میگردید و فرد مادی گرا نمیتوان این سؤالات را جواب بده، مؤمن است که میتواند به این سؤال‎‎های جواب بدهد.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر اینکه فرد باید همواره به یاد مرگ باشد و خود را برای سفر آخرت آماده کند، خاطرنشان کرد: اگر انسان میخواهد درس بگیرد بهترین موعظهگر برای او توجه به مرگ است.

وی در پاپان افزود: دنیا محل آزمایش و امتحان است، خداوند متعال در این دنیا افراد را با مصائب و گرفتار‎‎های گوناگون آزمایش میکند تا برای آن‎‎ها پاداش بدهد از اینرو نباید نسبت به بلاهای که بر ما وارد میشود شکوه کنیم./993/پ202/ی 

ارسال نظرات