۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۱۸۳۷۲۲

چند خبر کوتاه از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز از برگزاری نمایشگاه کتاب رضوی در سومین روز از دومین هفته فرهنگ رضوی استان خبر داد.
ارشاد البرز

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز مجتبی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: این نمایشگاه هر روز از ساعت هشت صبح تا چهار بعدازظهر پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

 

وی اظهار داشت: علاقه‌مندان دراین نمایشگاه با کتب اهل بیت(ع) و معصومین(ع) آشنا می‌شوند و از تازه ترین منابع منتشر شده در این خصوص اطلاع پیدا می‌کنند.

 

 کتابخوانان رضوی در اداره کل فرهنگ و ارشاد البرز جمع می شوند 

ابراهیمی خاطرنشان کرد: این نمایشگاه که در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار می شود تا 25 شهریورماه دایر خواهد بود.

 

وی افزود: در هفته رضوی علاوه بر اداره کل ارشاد، ادارات ارشاد شهرستان‌های استان نیز اقدام به برگزاری نمایشگاه کتاب رضوی کرده اند.

 

دبیر دومین هفته فرهنگ رضوی ادامه داد: مطالعه از مواردی است که در دین اسلام و در روایت‌های ائمه تاکید فراوانی شده است چراکه باعث وسعت روح و افزایش آگاهی انسان می‌شود.

 

وی ابراز داشت: انسان آگاه کمتر در مسیر انحراف قرار می‌گیرد و با شناخت صواب از ناصواب در گرداب غفلت فرو نمی‌رود.

 

برگ دوم از دفتر هفته فرهنگ رضوی به پایان رسید

مجتبی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: در دومین روز از هفته فرهنگ رضوی برنامه‌های متنوعی برگزار شد که از میان آنها به برگزاری مسابقه امام مهربانی «ویژه کودکان»، مسابقه کتابخوانی رضوی «شیوه همسرداری»، نمایشگاه کتاب رضوی در ادارات ارشاد استان اشاره کرد.

 

وی اظهار داشت: از دیگر برنامه‌های این روز می‌توان به برگزاری نشست مهرورزی به فرزندان در فرهنگ رضوی در موسسه سرای معصوم البرز و برگزاری مسابقه فرهنگی سیره ائمه اطهار(ع) توسط ادارات ارشاد استان، اداره اوقاف و شورای شهر طالقان اشاره کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در این روز برنامه‌های دیگری چون سخنرانی و نشست‌های سبک زندگی در مساجد استان نیز برگزار شد.

 

وی از برگزاری نمایشگاه و مسابقه عکاسی در ادارات ارشاد استان و نمایشگاه کتاب در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌های برگزار شده در این روز نام برد.

 

ابراهیمی گفت: مسابقه جمع آوری روایات امام رضا(ع) و اجرای تعزیه «مجلس اعجاز امام رضا(ع)» از دیگر برنامه‌های دومین روز از هفته فرهنگ رضوی بود که در ساوجبلاغ و نظرآباد به اجرا درآمد.

 

اجرای بیش از 20 برنامه فرهنگی، هنری در سومین روز از هفته رضوی

حسین زودبین، معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل ارشاد البرز گفت: برگزاری این برنامه‌ها را ادارات مختلف ارشاد، کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، موسسات قرآنی و ادارات آموزش و پرورش و بهزیستی استان به عهده گرفته‌اند.

 

وی اظهار داشت: از شاخص ترین برنامه‌های روز یکشنبه، 17 شهریورماه می‌توان به برگزاری نمایشگاه عکس، نمایش خیابانی، برگزاری عصر شعر و برگزاری مسابقه ورزشی دارت در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج اشاره کرد.

 

زودبین اظهار داشت: پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) در تمامی ادارات ارشاد استان از دیگر برنامه‌های سومین روز از هفته رضوی است.

 

وی خاطرنشان کرد: در این روز اداره ارشاد نظر آباد هم با نشست زندگی برتر و نمایش صحنه‌ای پذیرای علاقه‌مندان اهل بیت(ع) می‌باشد.

 

حسین زودبین افزود: جشن دهه کرامت، نمایشگاه دهه کرامت در مدارس و برگزاری مسابقات ورزشی نیز بخشی از برنامه‌هایی است که در این روز در شهرستان ساوجبلاغ اجرایی می‌شود.

 

 معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل ارشاد البرز تصریح کرد: شهرستان فردیس نیز در این روز اجرای نمایش ولایت عشق و برگزاری شب شعر و عصر خاطره را در دستور کار دارد.

وی درپایان گفت: برگزاری نمایشگاه تجسمی و نمایشگاه کتاب رضوی از دیگر برنامه‌های این روز است که در سراسر استان اجرا می‌شود. /966/د101/ی

ارسال نظرات