۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۲۱:۱۴
کد خبر: ۱۸۳۷۶۵

آزادی قائم مقام رهبرطالبان

خبرگزاری رسا ـ یک مشاور نخست وزیر پاکستان خبر از آزادی قائم مقام رهبر طالبان افغانستان داد.
طالبان

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا در گزارشی به نقل از یک مشاور نخست وزیر پاکستان خبر داد: پاکستان می گوید در کوشش برای پیشبرد مذاکرات صلح در افغانستان، به زودی ملا عبدالغنی برادر، قائم مقام رهبرطالبان افغانستان را آزاد خواهد کرد.


گفتنی است آمریکا و افغانستان مدتهاست که پاکستان را تحت فشار قرار داده اند تا ملا برادر و دیگر اعضای برجسته طالبان را که می توانند رهبران میانه رو این گروه تروریستی را متقاعد به حضور برسر میز مذاکره کنند، آزاد کنند.


پیش از این گفته شده بود بر اساس مذاکراتی که بین مقامات امنیتی آمریکا و پاکستان انجام گرفته است، احتمال انتقال ملا برادر به کشور عربستان یا ترکیه افزایش یافته است.


ملا عبدالغنی برادر پیش از بازداشت خود در سال 2010 ، فرمانده نظامی ارشد طالبان و از دوستان نزدیک ملا محمد عمر سرکرده گروه طالبان بود. وی که در شهر کراچی دستگیر شد در زمان دستگیری، در حال انجام مذاکرات صلح با دولت افغانستان بود و دیدارهایی نیز با حامد کرزای رئیس‌جمهور افغانستان داشته است.


حامد کرزای رئیس جمهور افغانستان معتقد است برادر می تواند به متقاعد کردن عناصر طالبان به آغاز مذاکرات با دولت افغانستان کمک کند./1415/1409/ح

ارسال نظرات