۲۶ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۱
کد خبر: ۱۸۴۵۳۲

اعتراض مسلمانان بنگلادش به صدور حکم اعدام برای یکی از رهبران اسلامی

خبرگزاری رسا ـ هزاران تن از مردم بنگلادش پس از صدور حکم مرگ برای یکی از رهبران سیاسی مسلمان این کشور از سوی دادگاه به خیابان‎ها ریخته و با پلیس درگیر شدند.
آشوب هاي خياباني در بنگلادش به دنبال صدور حکم مرگ براي يکي از رهبران سياسي مسلمان
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری فرانسه، صدور حکم اعدام برای یکی از رهبران سیاسی مسلمان در بنگلادش خشم مسلمانان این کشور را به همراه داشته و آنان با تظاهرات در خیابان به این حکم اعتراض کردند.
 
این افراد به رای صادره از سوی دادگاه عالی بنگلادش و محکومیت عبدالقادر ملا، رهبر سیاسی مسلمان و شناخته شده این کشور اعتراض داشتند.
 
عبدالقادر ملا چهارمین مقام سیاسی عالی رتبه در حزب جماعت اسلامی، بزرگترین حزب مسلمان بنگلادش به شمار می رود.
 
نظام قضایی بنگلادش این رهبر سیاسی را به جنایت جنگی و تجاوز، شکنجه و کشتار دسته جمعی متهم کرده است.
 
دادگاه رسیدگی به جنایات جنگی که در ماه فوریه در بنگلادش تشکیل شد عبدالقادر ملا را به حبس ابد محکوم کرده بود، حکمی که اعتراضات فراوانی را از سوی اسلام گرایان به همراه داشت و از سوی دیگر سکولارها آن را ناچیز می دانستند.
 
پارلمان بنگلادش در واکنش به اعتراضات سکولارها قانون مربوط به رسیدگی به جنایات جنگی را تغییر داده و این اختیار را به دادستان ها داد که به احکام صادره از سوی دادگاه های معمولی اعتراض کرده و برای متهمان چنین جنایاتی از دادگاه عالی تقاضای حکم مرگ کنند.   
 
مسلمانان معترض به حکم مرگ عبدالقادر ملا در شهرهای داکا، پایتخت بنگلادش، چیتاگونگ و بسیاری از شهرها و روستاهای دیگر به خیابان ها ریخته و با پلیس درگیر شدند.
 
تاج الاسلام، وکیل مدافع عبدالقادر ملا در اعتراض به حکم دادگاه می گوید: ما از صدور این حکم شوکه شده ایم. در تاریخ قضایی آسیای جنوبی این نخستین بار است که دادگاه عالی حکمی شدیدتر از حکم ارائه شده از سوی دادگاه معمولی صادر می کند.  
 
دولت سکولار بنگلادش از ماه ژانویه میلادی تاکنون شش تن از اسلام گرایان این کشور را به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در دوران جنگ های استقلال این کشور از پاکستان در سال 1971 میلادی محاکمه کرده است.
 
صدها تن از بنگلادشی های سکولار پس از صدور حکم مرگ برای رهبر اسلامی این کشور به خوشحالی پرداختند./990/ب902/د
ارسال نظرات