۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
کد خبر: ۱۸۴۵۹۶

ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در خوزستان تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در خوزستان را تشریح کرد.
دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، عبدالناصر ندایعلی، معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج)، ظهر امروز در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس با تبریک میلاد امام رضا(ع) و هفته دفاع مقدس به پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ماه سال 57 اشاره کرد و گفت: اهداف مغایر با غرب از سوی مردم در انقلاب سبب شد تا دشمنان سعی بر برهم زدن آرامش کشور را داشته باشند.

وی با بیان این که جنگ نرم دشمن در اوایل انقلاب نتیجه ای نداشت، خاطر نشان کرد: دشمن پس از مشاهده دفاع و استقامت نیروهای مؤمن و انقلابی در اقدامی دیگر دست به جنگ تمام عیار نظامی علیه جمهوری اسلامی زد.

ندایعلی با بیان این که در کمتر از دوسال استکبار به سرکردگی صدام اقدام به حمله به ایران اسلامی کرد، اظهار داشت: خوزستان به سبب شرایط نفتی و ذخایر ویژه نخستین نقطه رژیم بعثی برای حمله بود.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) با اشاره به غرور نیروهای عراقی از موفقیت های خود در روزهای نخستین حمله تصریح کرد: مقاومت مردم از مهم ترین عوامل جلوگیری از حرکت نیرهای عراقی بود.

وی با بیان این که در شش ماهه دوم جنگ با عملیات های چریکی و جنگ های نامنظم عملیات های بزرگی صورت گرفت، خاطرنشان کرد: دشمن با هدف براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران اقدام به حمله کرده بود اما به لطف خدا اهداف شوم دشمنان محقق نشد.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) با اشاره به وجود روحیه ظلم ستیزی در ملت ایران خاطر نشان کرد: ایرانی هیچ گاه جنگ طلب نیست، اما در مقابل هجوم دشمن کوتاه نخواهد آمد

ندایعلی با بیان این که یک شنبه 31 شهریورماه آغاز هفته دفاع مقدس است، اظهار داشت: نخستین روز هفته دفاع مقدس به نام اقتدار و صلابت نامگذاری شده است.

وی با اشاره به برنامه های نخستین روز هفته دفاع خاطر نشان کرد: رژه دفاع مقدس و صبحگاه مشترک، آغاز برنامه دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری مسابقه ورزشی و برگزاری نشست سیاسی تبیین و تشریح چگونگی تحقق حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از جمله این برنامه ها است.

ندایعلی با بیان این که دوشنبه اول مهرماه دومین روز از هفته دفاع مقدس است، خاطر نشان کرد: برنامه های این روز که با عنوان دانش پژوهی و دفاع ملی نامگذاری شده نواختن زنگ مقاومت در مدارس، اجرای پدافند غیرعامل، برگزاری نشست سیاسی و محفل انس با قرآن کریم است.

وی سربازی و پایمردی را عنوان سومین روز از هفته دفاع مقدس دانست و افزود: برگزاری مراسم تجلیل از سربازان، دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، اعزام راوی جنگ به مدارس و دانشگاه ها و مساجد از مهم ترین برنامه های روز است.

ندایعلی برگزاری شامگاه یادیاران در پایگاه های مقاومت بسیج محلات و اعزام اکیپ های پزشکی به مناطق محروم استان را از دیگر برنامه های سومین روز از هفته دفاع مقدس عنوان کرد.

وی با بیان این که عفاف و پاسداری عنوان چهارمین روز از هفته دفاع مقدس است، خاطر نشان کرد: در این روز برنامه هایی از جمله استقبال از دانشجویان جدیدالورود در دانشگاه ها، نشست پیشکسوتان خواهر هشت سال دفاع مقدس، همایش عفاف و حجاب برخی از شهرستان ها برگزار می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ولیعصر(عج) عنوان پنجمین روز از هفته دفاع مقدس را ایثارگران و شهادت دانست و اظهار داشت: برگزاری همایش پیشکسوتان 8 سال دفاع مقدس، غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا و برگزاری یادواره شهدا و شب شعر و خاطره از جمله برنامه های این روز است.

وی با بیان این که رزمندگان و ولایت مداری عنوان ششمین روز از هفته دفاع مقدس است، گفت: حضور در نماز جمعه استان و سخنرانی فرماندهان پیش از خطبه ها، برگزاری رژه نیروهای مسلح در آبادان به مناسبت شکست حصر آبادان، برنامه تجلیل از برخی ازرزمندگان در برخی از شهرستان ها، راهپیمایی بزرگ خانوادگی در سراسر استان و برگزاری دعای ندبه در بعضی از شهرها در جوار شهرها در جوار شهدا گمنام از برنامه های این روز است.

ندایعلی ششم مهرماه را آخرین روز هفته دفاع مقدس دانست و گفت: در این روز که با عنوان روز درس ها و عبرت ها از وقایع جنگ تحمیلی نامگذاری شده است نشست های بصیرتی، روشنگری و تشریح بیداری اسلامی برگزار خواهد شد./9464/پ202/غ

ارسال نظرات