۰۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۸۵۶۳۳
نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد خوزستان:

ارزش های دفاع مقدس و میراث شهدا در کتب درسی گنجانده شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه آزاد خوزستان گفت: گنجاندن میراث شهدا و ارزش‌های دفاع مقدس در کتب درسی دومین مرحله برای نشر آرمان های انقلاب و شهداء به آیندگان است و باید از کتب ابتدایی تا دانشگاهی این کار انجام شود.
جوانمردزاده، جوانمرد زاده

حجت الاسلام عبدالباری جوانمرد زاده، مسؤول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد خوزستان، در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به هفته دفاع مقدس، گفت: دفاع از انقلاب و نظام اسلامی ایران در سایه جانفشانی ها و ایثاگری های شهداء، جانبازان و رزمندگان صورت پذیرفت.

استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که نظام اسلامی و مردم ایران مدیون شهدای انقلاب اسلامی هستند، ابراز داشت: شهداء با جانفشانی و جانبازان با از خود گذشتگی ریشه های انقلاب و نظام را با خون های خود آبیاری کردند و استواری و اقتدار آن را افزایش دادند.

حجت الاسلام جوانمرد زاده با بیان این که معرفی خط سرخ شهادت برای همگان لازم است، اظهار داشت: در قالب های تدوین، مستند، نویسندگی، مقاله، جلسات معرفتی و فیلم می توان خط سرخ شهادت را به آیندگان معرفی کرد.

مسؤول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد خوزستان حفظ و دفاع از فرهنگ شهدا و ارزش های دفاع مقدس را برای ملت ایران واجب دانست و گفت: شکوفایی و اقتدار نظام اسلامی در گرو نشر میراث شهدا و ارزش های دفاع مقدس در جامعه است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به میراث شهدای انقلاب و راه های انتقال آن به نسل سوم انقلاب، دین، حجاب، فرهنگ عاشورا، ارزش ها و آرمان های انقلاب، انسانیت، فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و ارزش های الهی را جزو میراث شهدای انقلاب معرفی کرد و گفت: در مرحله نخست برای نشر میراث شهداء مقوله تبلیغ است و باید این کار به بهترین شکل در جامعه انجام داد.

حجت الاسلام جوانمرد زاده ادامه داد: گنجاندن میراث شهداء و ارزش های دفاع مقدس در کتب درسی دومین مرحله برای نشر آرمان های انقلاب و شهداء به آیندگان است و باید از کتب ابتدایی تا دانشگاهی این کار انجام شود.

مسؤول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد خوزستان افزود: آثار علمی که از سوی جانبازان و ایثارگران تألیف شده است باید گسترش پیدا کنند و جوانان بیشتر از گذشته با این گونه تألیفات آشنا شوند که این سومین مرحله برای ترویج میراث شهداء در جامعه است.

مزار شهدای گمنام تنها به دانشگاه ختم نشود، حوزه های علمیه نیز میزبان شهدا باشند

حجت الاسلام جوانمرد زاده خاطرنشان کرد: حفظ آثار وجودی شهداء چهارمین مرحله برای نشر و گسترش میراث شهداء در بین آیندگان است و باید سعی شود مکان های علمی، دانشگاهی و حوزوی میزبان خوبی برای مزار شهدای گمنام باشند.

مسؤول نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه های آزاد خوزستان به تشریح پنجمین مرحله برای نشر میراث شهداء در جامعه پرداخت و گفت: باید شعارها، وصیت نامه ها و اهداف شهداء جمع آوری شوند و نکته های ناب و ارزشمند آنها را برجسته کنیم و در اختیار آیندگان قرار دهیم.

استاد حوزه و دانشگاه در بخش پایانی سخنانش با اشاره به نقش مؤثر بانوان در هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: بانوان در هشت سال دفاع مقدس نقش ارزشمندی را ایفا کردند و مادران شهداء و ایثارگران با دلگرمی و همسران آنها با ایثارگری حضور با صلابت شهداء و رزمندگان را در جبهه های حق علیه باطل مهیا می کردند./9461/ت302/ع

ارسال نظرات