۱۴ مهر ۱۳۹۲ - ۰۷:۴۶
کد خبر: ۱۸۶۳۷۲
استاد حوزه و دانشگاه:

امام جواد الگوی سخاوت و بخشش است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که امام جواد(ع) الگوی سخاوت و بخشش است، ادامه داد: با آمدن امام جواد(ع) همه توطئه ها و نقشه های دشمنان رد شده که این امام همام از جایگاه ارزنده و والایی برخوردار است.
امام جواد (ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمد امین زاده، استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسم شهادت امام جواد(ع) که در مسجد امام رضا(ع) برگزار شد با بیان این که در امامت و نبوت سن مطرح نبوده و امام جواد(ع) دارای قدرتی الهی بود، گفت: تمام عالم در برابر این امام همام ناچیز است که در شش سالگی به امامت رسیده و در هشت سالگی به کمالات علمی دست یافتند.

 

وی با تاکید بر این که امام جواد(ع) الگوی سخاوت و بخشش است، ادامه داد: با آمدن امام جواد(ع) همه توطئه ها و نقشه های دشمنان رد شده که این امام همام از جایگاه ارزنده و والایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام امین زاده، ادامه داد: همه امامان دارای شخصیتی خاص بودند که امام جواد(ع) به جود و کرم معروف بود و در راستای کمک به مستمندان و فقرا اهتمام ارزنده ای داشت.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که امام جواد(ع) جزو برترین انسان ها است، بیان داشت: انسان باید در تلاش باشد تا هر لحظه خود را به سیره این بزرگواران نزدیک کند.

 

وی با بیان این که انسان باید در تلاش باشد تا اعمال او ره توشه ای برای آخرتش باشد، گفت: یاد خداوند متعال سبب می شود تا انسان به سمت تعالی و تکامل حرکت کند.

 

حجت الاسلام امین زاده با اشاره به این که انسان باید همواره به دنبال اعمال صالح و شایسته باشد و از انجام گناهان دوری کند، بیان داشت: انسان باید همواره در تلاش باشد تا خانواده خود را با خداوند منان نزدیک کرده و آنان را با نماز، بندگی و خدمت به بندگان خدا آشنا کند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر این که اگر ما چهارده معصوم(ع) را نداشته باشیم دنیا چه ارزشی خواهد داشت، گفت: انسان نباید از معرفت نسبت به مقام اهل بیت معصومین(ع) غافل باشد و همواره باید در مسیر نورانی این بزرگواران گام بردارد.

 

حجت الاسلام امین زاده با بیان این که ترویج فضائل اهل بیت بسترساز تقویت ارزش های دینی است، خاطرنشان کرد: انسان باید همواره در تلاش باشد تا در مسیر ارزنده و نورانی اهل بیت معصومین(ع) حرکت کرده و از فضایل و کرامات این بزرگواران به شکل مطلوبی استفاده کند.

 

وی در پایان گفت: انسان باید در همه لحظات زندگی به فکر تقرب به خداوند منان بوده و فکر گناهان را از خود دور کند تا با ایمانی شایسته رهسپار سرای آخرت شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات