۲۳ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۱۸۷۲۷۵
عراقچی در پایان دور نخست مذاکرات هسته‌ای خبر داد؛

استقبال1+5 از بسته پیشنهادی ایران/ حاضر نیستیم در فضای مبهم و تاریک گام برداریم

خبرگزاری رسا ـ مذاکره کننده ارشد هسته ای جمهوری اسلامی ایران از استقبال گروه1+5 از بسته پیشنهادی ایران خبر داد و تاکید کرد: مذاکره با محدودیت زمانی و نتیجه هدف ما است و حاضر نیستیم در فضای تاریک و مبهم گام برداریم.
عراقچي عراقچي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دور اول مذاکرات ایران و گروه1+5 که از صبح امروز سه شنبه در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو سویس آغاز شده بود، پایان یافت و اعضای تیم های مذاکره کننده به استراحت و صرف ناهار پرداختند.


معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در پایان دور نخست مذاکرات در گفت وگو با خبرنگاران از استقبال گروه 1+5 از بسته پیشنهادی ایران خبر داد.

 

سید عباس عراقچی فضای کلی مذاکرات صبح امروز را مثبت و در عین حال جدی ارزیابی کرد و تصریح کرد که جزییات بسته پیشنهادی ایران محرمانه است و در مذاکرات مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت و قرار نیست منتشر شود.

مذاکره‌کننده‌ ارشد هسته‌یی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این که مذاکره با محدودیت زمانی و نتیجه هدف ما است، تصریح کرد: ما حاضر نیستیم در تاریکی و ابهام گام برداریم.

 

به گفته معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی عنوان طرح جدید پیشنهادی ایران «پایانی بریک بحران غیر ضروری؛ آغازی برای افق های جدید» است.

 

گفتنی است، مذاکرات ایران با گروه 1+5 دو روزه است و فردا به پایان خواهد رسید و ادامه مذاکرات نیز در گرو توافق دو طرف است.

 

از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم، این دومین دور مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی با گروه 1+5 است.

 

نخستین دور مذاکرات همزمان با سفر رییس جمهور به مقر سازمان ملل در نیویورک و در سطح وزرای امور خارجه برگزار شد. /924/پ203/ج

ارسال نظرات