۲۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۱۸۷۴۳۶
امام جمعه کرمان:

اجرای عدالت یکی از اهداف انقلاب اسلامی بود

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه کرمان گفت: پیش از انقلاب همه شؤون جامعه ما تحت تأثیر فرهنگ غرب بود و به ما اجازه به کار گیری فرهنگ ناب اسلامی داده نمی‏شد، اما پس از انقلاب کنترل امور کشور به دست متخصصان داخلی افتاد و در زمینه‏های مختلف شاهد پیشرفت کشورمان بوده‏ایم.
حجت الاسلام سيد يحيي جعفري نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام سید یحیی جعفری، نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، در خطبه‏های نماز جمعه که در مصلی امام علی(ع) این شهر برگزار شد، گفت: اگر عدالت به درستی در جامعه جریان یابد همه از برکات آن استفاده خواهند کرد و زندگی مردم در امنیت قرار می‏گیرد.


وی همچنین ادامه داد: عدالت داشتن مخصوص قضات دادگستری نیست و همه اقشار جامعه باید در کارهای خود عدالت را رعایت کنند.


حجت الاسلام جعفری گفت: نمود عدالت در جامعه به گونه‏ای خواهد بود که همه به حق خود می‏رسند و اختلافات از بین می‏رود.


وی با بیان این که هدف انقلاب اسلامی علاوه بر شکستن استبداد داخلی، برقراری عدالت در کشور بود، ابراز داشت: قبل از انقلاب ظلم کردن به شیوه‏ای معمول برای دولت تبدیل شده بود و کسی جرأت نداشت در مقابل بی عدالتی اعتراض کند.


خطیب جمعه کرمان تصریح کرد: پیش از انقلاب همه شؤون جامعه ما تحت تأثیر فرهنگ غرب بود و به ما اجازه به کار گیری فرهنگ ناب اسلامی داده نمی‏شد، اما پس از انقلاب کنترل امور کشور به دست متخصصان داخلی افتاد و در زمینه‏های مختلف شاهد پیشرفت کشورمان بوده‏ایم.


وی با تأکید بر این که هر چه حضور مردم در مساجد پر رنگ‏تر باشد دشمنان کمتر طمع در انقلاب خواهند کرد، اظهار داشت: باید میل جوانان و نوجوانان را به حضور در اعمال دینی بیشتر کنیم و این مهم با همکاری همه اقشار جامعه محقق خواهد شد.


حجت الاسلام جعفری همچنین گفت: اگر مردم با دین آشنایی کافی داشته باشند؛ در زندگی فردی و اجتماعی بهتر کار خواهند کرد و در برابر مشکلات انعطاف بیشتری نشان خواهند داد.


وی با بیان این که بخشیدن یکی از کارهایی است که فضیلت فراوانی دارد، ابراز داشت: اگر عفو کردن دیگران اثر خوبی بر جامعه بگذارد و مصلحتی داشته باشد مورد سفارش دین است، اما اگر بخشیدن مجرم را بر کار خلافش استوار می‏کند، در این صورت عفو چنین شخصی خیانت به جامعه خواهد بود.


نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: حمایت مردم از انقلاب سبب تقویت نظام اسلامی شده و مردم نخواهند گذاشت ثمرات خون‏های شهداء از بین برود.


وی در پایان با تأکید بر همراه بودن دنیا با مشکلات خاطرنشان کرد: دنیا با سختی‏ها عجین است و هیچ کس بدون مشکلات نخواهد بود و ما باید کرامت مسلمانی خود را حفظ کنیم و در تقویت ایمان خود کوشش نماییم./9702/پ
202/ب

ارسال نظرات