۳۰ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۱۸۷۸۰۸
مدیرکل ارشاد قم:

جهان اسلام بیش از هر زمانی نیازمند آشنایی با فرهنگ غدیر است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل ارشاد اسلامی قم با بیان این‌که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناساندن فرهنگ غدیر هستیم، گفت: جهان اسلام امروز بیشتر از همیشه نیازمند آشنایی با فرهنگ غدیر است.
سيد مرتضي اسماعيلي طبا مدير كل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید مرتضی اسماعیلی طبا مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از خادمان غدیر در حوزه نشر که در تالار شهید آوینی اداره کل ارشاد قم برگزار شد، روز غدیر را روز اکمال دین و اتمام نعمت دانست و گفت: بشریت با تمسک به آموزه‌های غدیر می‌تواند به صلاح و رستگاری برسد.

وی با بیان این که غدیر جریان زلال ولایت بود که از سرچشمه وحی جوشید، ابراز کرد: کسانی این جریان زلال را برنتافتند و در صدد گل آلود کردن این چشمه جاری برآمدند.

اسماعیلی طبا تأکید کرد: امروز شاهد گسترش جریان‌های افراطی مذهبی در کشورهای اسلامی هستیم که نشأت‌گرفته از انحرافات اولیه اسلام است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند شناساندن فرهنگ غدیر هستیم، اظهار کرد: جهان اسلام امروزه بیشتر از همیشه نیازمند آشنایی با فرهنگ غدیر است.

وی وظیفه صاحبان قلم، اندیشه و ناشران را برای نشر معارف اهل بیت(ع) به ویژه فرهنگ غدیر سنگین ارزیابی کرد و گفت: این فرهنگ پویا و ناب باید به صورت تحقیق، پژوهش و هنر به سراسر جهان ارسال شود.

اسماعیلی طبا با بیان این که هدف از برگزاری این همایش تقدیر و تشکر از اصحاب تحقیق و نشر در استان قم است، ابراز کرد: امروز از آیت‌الله دین پرور به خاطر اثر ماندگار الموسوعة الحادیث العربیة در 30 جلد و نهج‌البلاغه به زبان اردو، آیت‌الله خاتمی به خاطر شرح زیارت جامعه کبیره، در آستان امامان و مدخلی بر سیره اهل بیت(ع) و حجت‌الاسلام نظری منفرد به خاطر تاریخ زندگی امام علی(ع) و امام علی(ع) از حکومت تا شهادت، تقدیر به عمل می‌آید.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: همچنین در این همایش از پنج نفر از فعالان نشر در حوزه معارف اهل بیت(ع) که در سال گذشته بیشترین آثار را در حوزه غدیر تألیف کردند تقدیر می‌شود./927/پ202/ن

ارسال نظرات